Avatar billede MortenFritz Nybegynder
26. juni 2013 - 10:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Eksport fra MS Access til ftp-server

Jeg skal lave en ugentlig kørsel, hvor jeg skal eksportere en tabel til et ftp-site.
Selve kørslen af data er sat op til at køre automatisk hver mandag klokken 9, og jeg ville gerne kunne lave det således at upload af filen kan ske vha. en makro eller et modul... Men jeg kan ikke finde en makro, der kan hjælpe mig med det, er der nogen der har erfaring med dette?

Jeg bruger MS Access 2010.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. juni 2013 - 10:54 #1
Jeg har aldrig rigtigt fået det til rigtigt at fungere med ren VBA så jeg har tidligere brugt det at jeg lavede en parameterfil til Windows' indbyggede FTP program og så anvendt det

Jeg har pillet det vigtigste ud og lagt i en fil du kan hente og kigge i hvis det er.

(Senere lavede jeg mit eget FTP program i Delphi som jeg så bare kaldte fra Access - det var mere flexibelt til mit behov)

https://www.dropbox.com/s/w98ucy90w7yj6yb/Database1.zip
Avatar billede MortenFritz Nybegynder
28. juni 2013 - 10:53 #2
Tak for hjælpen! Jeg prøver din løsning!