Avatar billede henrikgronlund Praktikant
30. juni 2013 - 09:25 Der er 5 kommentarer

Behov for større forbindelse

Kære Eksperter,

Jeg har brug for en kraftigere forbindelse end de almindelige udbydere kan/vil levere.

Jeg har et kontor på Frederiksberg (ikke så langt fra Rådhuset). Vi har gennem den boligforening kontoret ligger i, en 40/40 forbindelse. Den løser vores behov middelmådigt, men det største problem er at den er ustabil. Den er nede en gang om ugen minimum.

Jeg vil derfor gerne oprette en ekstraforbindelse - øget hastighed og redundans.

Problemet er at det er næsmest umuligt. Yousee, Fullrate og de andre usual suspects kan/vil ikke levere større hstighed end 20-30 ned og højest 2 op. Elendigt.

Eneste alternativ jeg har fundet, er Nianet, som kan levere en 100/100 forbindelse (rigtigt fint), men den koster 10.000 i oprettelse, en bindingsperiode på 3 år og 2500 om måneden.

Er der nogen der ved hvordan dette kan gøres bedre? Enten ved at få de normale firmaer til at levere større hastighed, eller andre mindre firmaer, der kan levere det jeg efterspørger?

Venlig Hilsen

\Henrik
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 09:54 #1
Problemet med de trådløse forbindelser er vel, at de pga af vejret kan ændre sig i ydelse og derfor også vil svinge i kvalitet/styrke.

Kom til at tænke på en parabol forbindelse til internet, men det er også en dyr løsning, og også afhængig af vejret:
http://www.verinet.dk/bredbaand_sat.htm
Avatar billede henrikgronlund Praktikant
30. juni 2013 - 19:07 #2
Hvem har sagt trådløs?

Jeg skal bare bruge endnu en kablet forbindelse med spark i.

/Henrik
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juni 2013 - 22:38 #3
Jeg tror blot 220661 tænkte højt da han overvejede om du kunne nøjes med en god trådløs forbindelse som reserve.

Det ville jo være en billig løsning, med ok downloadhastighed men relativt ringe upload (oppe omkring 80/4), forudsat du har god dækning der hvor du har kontor.
Du vil dog ha et max forbrug på 100 GB pr måned (til 299 kroner pr måned).
Ping er dog dårligere end fastnet, men det burde være ok da det jo ikke er til Game.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juni 2013 - 22:39 #4
(kan ikke huske om det var 299 eller 399 jeg så den forbindelse til)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juni 2013 - 22:44 #5
Jeg kan tilføje at der følger noget tv abb "gratis" med i prisen og torrent er stærkt begrænset i hastighed, men det er jo nok ligegyldigheder hvis du skal anvende den proff.