Avatar billede Pumatiger Nybegynder
03. juli 2013 - 12:05 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til installering af Windows 7 prof

Hej allesammen
Jeg er ved at installere Windows 7 (clean install) jeg har slettet alt og formateret begge mine hardiske, jeg booter fra USB hvor windows 7 sp1 ligger på, problemet er når jeg trykker "installere" siger den jeg mangler en driver til CD/DVD, det skal lige siges at jeg ingen DVD drev har i mere, da det er skiftet ud med en SSD-harddisk.
jeg har prøvet at skifte USB indgang i computeren.
jeg også prøvet med både et 2.0 og 3.0 USB flash drive.
Har også prøvet at lægge alle driverne til min bærbar over på en ny USB og prøve at installere dem men computeren kan ikke finde min USB stik.
Har læst at jeg skal installere Windows 7 UDEN sp1 og kan det være rigtig?? og er der nogen der kan hjælpe med et download-link til det?? eller hvad gør jeg forkert??
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 12:10 #1
Har du sat BIOS til at boote via USB ?
http://pcsupport.about.com/od/tipstricks/ht/bootusbflash.htm
Avatar billede haverslev Novice
03. juli 2013 - 12:38 #2
Der kan dog også være en anden mulighed, ved f.eks nogle Dell maskiner og nogle HP maskiner, at det skal bootes via hhv. F12 boot menu ved Dell og via F9 boot menu ved HP maskiner.

Så uanset om maskinen i bios står til  first boot via usb, så starter den ikke op på USB`en UDEN at der trykkes på den korrekte F tast og der vælges USB der.

Husk at sætte USB`en i maskinen og genstart og tryk så efterfølgende på F tasten i opstarten - det vises som regel på den sorte skærm, at tryk Fx for boot menu.
Avatar billede Pumatiger Nybegynder
03. juli 2013 - 12:52 #4
ja jeg har ingen problemer med at komme til siden hvor jeg skal trykke installere
Avatar billede Pumatiger Nybegynder
03. juli 2013 - 12:59 #5
problemet er ikke at boot rigtigt op, det er midt i installeringen der spørger windows efter en driver til CD/DVD og kan ikke komme videre, men jeg bruger jo et USB stik til installeringen og den kan windows ikke finde lige pludselig.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 13:07 #6
Der er en fyr her, som hævder at have løst ptoblemet:
bicikli - Mar 18, 2013 12:47PM
OK now is the truth. This is the solution.

I assume all of you is using USB drive to install.

When Windows is asking for driver, just click Cancel. You will be brought back to the welcome screen. At the welcome screen, remove your USB drive, insert it back to DIFFERENT USB PORT. Click Install Now again. The installation process will be like usual.

This problem happened to all new version of updated Windows 7 installer. I think, it is due to failure of Windows installer to remain its detection to the USB drive. It lost the connection, and became confused, don't know where to find the USB drive it used to read before.

When we re-insert the USB drive, Windows installer will detect the USB drive back, and continue like usual.
Avatar billede haverslev Novice
03. juli 2013 - 13:16 #7
århh, det er muligvis fordi den ikke kan registrere at den skal installere på dit SSD drev, som du jo har sat på istedet for DVD-drevet.
Du skal muligvis have fat i en driver til dette.
Har du haft styresytemet installeret på SSD disken før eller ?
Prøv at ændre boot rækkefølgen i bios, således at SSD er 2 og HDD er 3 eller omvendt, såfremt du vil have styresytem på HDD
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 13:16 #8
Ps.
"Har læst at jeg skal installere Windows 7 UDEN sp1 og kan det være rigtig??"  Nej da. Med SP1 er da helt fint, så slipper du for at hente den bagefter.
Avatar billede lclemens Nybegynder
03. juli 2013 - 13:23 #9
Har dit bundkort både porte til usb 2 og 3? Så prøv en usb 2-port. Ellers skal du have fat i en driver til dine usb 3-porte.
Avatar billede Pumatiger Nybegynder
03. juli 2013 - 13:23 #10
Hej H339
ja det har jeg prøvet fandt en video på youtube med en der gør dette og det virkede ikke for mig..

haverslev
Hvordan installere jeg en driver når min bærbar ikke kan finde min USB og ja der har været windows 7 på SSD før men jeg har slettet alt og formateret SSDen flere gange nu.
Avatar billede Pumatiger Nybegynder
03. juli 2013 - 13:26 #11
iclemens

Nej den har kun USB 3.0 og har ingen ide om hvordan jeg skal installere driver når jeg ikke har noget styresystem eller min bærbar ikke kan finde min USB stik fra windows installationen.
Avatar billede haverslev Novice
03. juli 2013 - 13:46 #12
Du skriver jo i  #5, at den booter op, men midt under installeringen, spørger den efter en driver til CD/DVD-drevet.

Det der nok er problemet er, at det ER SSD drevet den ikke kan genkende og der skal bruges en driver, som ændre på dette.
Du skal nok på din SSD drev leverandørs hjemmeside og finde den og så skal du nok trykke på F6 under installationen for at kunne installere 3.parts driver.
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. juli 2013 - 14:07 #13
Du kan ikke installer Win7 i en USB 3 Port (uden drivere)  - det skal være en USB 2 port - se evt om du kan ændre dette i bios.

#12 - har aldrig hørt om en SSD der behøvede drivere for at installere på den (måske sidenhen for bedre ydelse) !
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 15:05 #14
Vil det ikke være mere enkelt, at pille den anden HDD ud, sætte SSD ind på den plads og installere der. ? Der kan jo altid byttes rundt igen hvis det ønskes.
Avatar billede Pumatiger Nybegynder
03. juli 2013 - 15:32 #15
#14

Jeg har både en HDD og en SSD i min bærbar, det er CD/DVD drevet jeg har pillet ud da jeg aldrig har brugt det, det er SSD der sider hvor  CD/DVD drevet var til at starte med.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 15:39 #16
Ja den er jeg med på, mit forslag går ud på, at sætte SDD ind på HDD pladsen, permanent eller bare under installationen.
Avatar billede Pumatiger Nybegynder
03. juli 2013 - 15:55 #17
#16
Har lige prøvet at byttet med om uden positivt resultat.

#13
Kan ikke ændre det i BIOS, hvordan installere jeg en driver når jeg ikke har et styresystem.?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 16:09 #18
Ok men hvad sker der? Du skulle netop slippe for at installere driver på den måde.
Avatar billede Pumatiger Nybegynder
03. juli 2013 - 16:17 #19
#18
Der sker det samme, jeg får et billede op af windows hvor jeg kan trykke "installere" og når jeg gør det kommer jeg videre til næste side hvor jeg bliver bedt om at finde en driver til CD/DVD drevet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 16:42 #20
Så prøv med KUN SSD sat til mens du installere.

Ideen fra H339 lyder god.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 16:45 #21
3 parts driver installeres typisk fra CD/DVD eller USB.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 16:46 #22
#19 Og fidusen fra #6 med at flytte USB sticken virker heller ikke der?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 16:48 #23
Bliver det ved at drille, hvad så med at sætte SSD på den normale plads og tilslutte det DVD-drev du har fjernet (bare mens du installere).
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 16:49 #24
Hvis du har det CD/DVD drev, så prøv at sætte det i under install.
Hvis du har det drev, og alt andet ikke virker, kan du jo brænde en Iso.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 16:50 #25
#24 Her var der ellers lige brug for lidt telepati*G*
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 17:04 #26
#25 Ja vi kom på samme alternative ide samtidig.  :-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. juli 2013 - 22:29 #27
Man kan ikke installere Windows 7 fra usb 3 port uden "krumspring" -den driver du bliver bedt om er faktisk til USB 3 (Windows tror jo du installerer fra en DVD )
men prøv at se  her :
http://forums.mydigitallife.info/threads/32302-How-to-install-Windows-7-from-a-USB-3-0-Thumb-Drive-(FAST-installation!)
Avatar billede Pumatiger Nybegynder
03. juli 2013 - 23:34 #28
#27
Ja tak det fandt jeg ud af..

#Alle
Jeg ved snart ikke hvem jeg skal takke for den hjælp jeg har fået men jeg fandt en løsning

Jeg satte SSDen over på HDDs plads og satte CD/DVD drevet i igen, derefter satte jeg USBen med Windows 7 pro i igen og startede op igen som før og da jeg kom til siden hvor den spørger efter en driver til CD/DVD drevet tog jeg en recovery cd jeg havde lånt fra en ven (til windows 7 home) loadede den ind også kunne trykke på næste, derefter tog jeg den ud igen med det samme og har nu endelig fået windows 7 pro installeret

Hvem skal have point ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 11:03 #29
Faktisk har du brugt min løsning fra post #23 samt lidt af din egen.

Jeg samler ikke på point (det gør post #24 som postede det samme lige efter mig heller ikke), så jeg synes det er helt ok du har takket og du derefter selv lægger et svar som du efterfølgende godkender for spørgsmålet bliver lukket korrekt.

Godt du fik det løst.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2013 - 11:46 #30
Enig med #29, og du har jo allerede lagt et svar i #4, som du kan acceptere:)