Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
03. juli 2013 - 14:47 Der er 1 løsning

Brugers Outlook kan ikke forbinde sig til Exchange 2010 mailbox.

Hej eksperter,

Jeg har en bruger der ikke kan forbinde sin Outlook til hans mailbox selvom OWA virker fint.

Oprindeligt viste hans GAL entry kun hans x500 adresse i 'Display' feltet, og når han sender en mail, er det den x400 adresse der står som hans reply-to adresse. I Exchange 2010 EMC ser hans profil ganske normal ud.
Så skulle jeg jo selvfølgelig til at rode lidt, og så fjernede jeg alt under 'E-Mail Addresses' og lod vores email policy genskabe hans addresser.
Og no kan han ikke åbne Outlook -_-
Selvom OWA virker fint. Hvilket vel egentlig er nok så interessant.

Jeg har prøver at eksportere til en PST fil, men den går ikke:
[PS] C:\>New-MailboxExportRequest -mailbox '<username>' -Filepath \\fileserver02\My_Share\User\Export.pst
Couldn't connect to the source mailbox.
    + CategoryInfo          : NotSpecified: (0:Int32) [New-MailboxExportRequest], RemoteTransientException
    + FullyQualifiedErrorId : B840771F,Microsoft.Exchange.Management.RecipientTasks.NewMailboxExportRequest

Jeg er egentlig lidt på bar bund nu...
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
08. juli 2013 - 17:17 #1
Sometimes it is better to admit defeat than to struggle on needlessly.

Attaching another user to the mailbox didn't work.

The maibox couldn't be exported to PST.

And it couldn't be moved to out Exchange 2003 environment -_-

So, in the end i disconnected the user from the mailbox, created a new one for him, opened the old mailbox in OWA, moved his items to Public folder, and then in Outlook from the public folders to his new mailbox.

fortunately he didn't have anything work-related in his calendar...