Avatar billede rockon Nybegynder
03. juli 2013 - 22:37 Der er 16 kommentarer

Computer crasher - crash log?

Min computer har haft en masse problemer med jeg kunne installere driver, crashede og hvad ved jeg. Jeg har så fået den formateret og installeret driver til grafikkortet, men den bliver ved med at crashe efter cirka 5 min. Det skifter umiddelbart lidt.
Mit spørgsmål er så om det er muligt at finde en crashlog, så enten i eller jeg selv kan se hvad der er galt?
Eller har i på stående fod en anelse om hvad det kunne være?

Jeg står meget i vildrede lige nu, så håber i kan hjælpe.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2013 - 22:40 #1
Hvilket styresystem?

I windows: kontrolpanel - administration - logbog..

Kunne lyde som grafikkortet sådan som du fremhæver det (altså det sker efter drivere er installeret)
Avatar billede rockon Nybegynder
03. juli 2013 - 22:44 #2
Min fejl. Windows 7.
Kunne det være, men genstartede selv efter driveren var installeret så den kunne selv snildt have crashet (tog ikke mere end 5 min. at installere driver)
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2013 - 23:08 #3
Genstartede den når driverne ikke var installeret?
Avatar billede rockon Nybegynder
03. juli 2013 - 23:47 #4
Kan se jeg får en fejl i enhedshåndtering der hedder "Windows har stoppet enheden, da den har rapporteret fejl. (Kode 43)"

Kode 43 er; En af de drivere, der kontrollerer enheden, har givet besked til operativsystemet om, at der er opstået en fejl i enheden.
Avatar billede rockon Nybegynder
04. juli 2013 - 00:06 #5
Den kan heller ikke finde GPU oplysninger i Nvidia experience. Hvad kan troubleshooting være der?
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
04. juli 2013 - 00:34 #6
Prøv at hente GPU_Z, og se om der er fysiske problemer med kortet
(Selvfølgelig ikke sikkert du kan se det)
Avatar billede Blueeyez Mester
04. juli 2013 - 08:01 #7
Tror det er grafikkortet hvilket jeg os skriver i mit første indlæg...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2013 - 16:26 #8
Har du tjekket om kortet kører varmt?
Er det en bærbar eller stationær pc?
Avatar billede rockon Nybegynder
04. juli 2013 - 17:58 #9
Det er næsten med 100% garanti grafikkortet den er gal med.
Nu er jeg ny til GPU-z men umiddelbart kan jeg intet se der skulle være galt med det.
Det er ikke varmt og det er en stationær. Det er en gammel computer og et 8800 gts, men den kører perfekt til det jeg bruger den til (arbejde og LOL) så det er lidt ærgerligt.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. juli 2013 - 18:04 #10
Blot for at få det på det rene..
Hvad er temp på grafikkortet i gpu-z?
Avatar billede rockon Nybegynder
04. juli 2013 - 18:09 #11
Jeg tænder den lige og går med hunden, så får du svaret om 15-20 min.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2013 - 19:57 #12
Hej hvordan går det med det. Har du fået testet temp på grafik kortet?
Avatar billede rockon Nybegynder
04. juli 2013 - 20:25 #13
Faldte lige i snak. Men temperaturen er omkring 45-50 grader
Avatar billede Blueeyez Mester
04. juli 2013 - 20:33 #14
Okay det er en god temp..

Driveren er den sidst nye?
Har du mulighed for at teste kortet i en anden pc blot for at tjekke efter at det ikke er bundkortets pci-e port den er gal med?
Avatar billede rockon Nybegynder
04. juli 2013 - 21:09 #15
Ja, og har både prøvet med autodetect og bare finde driveren på den traditionelle måde.
Jeg er lidt "bange" for at downloade drivers fra andre sider end de officielle, så er der steder hvor man kan stole på det er enten er ældre drivers eller som er tweaket uden man mister alle private informationer?

Nej desværre, men låner et andet grafikkort i morgen så kan jeg om ikke andet teste det der.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. juli 2013 - 21:21 #16
Du skal hente fra nvidia.dk / com

Okay super, har mistanke om det kan være bundkortet og så er det jo træls hvis kortet ikke er problemet.

Ville dog være bedst at teste kortet i en anden pc..