Avatar billede dallan2007 Nybegynder
04. juli 2013 - 09:18 Der er 8 kommentarer

De korrekte drivers virker ikke?

Min ven har en gammel HP Pavilion dv8000 som gik helt i hokus pokus og måtte geninstalleres med Windows XP. Problemet er så bare, at de oprindelige drivers (http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=500478&prodTypeId=321957&prodSeriesId=500468&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=228) ikke virker.

Hvis jeg f.eks. prøver at installere drivers til grafikkortet melder den at den "ikke kan finde komponenterne der kan være installeret i den aktuelle hardware- eller softwarekonfiguration." Samme problem opstår ved installation af lyddrivers, og ved drivers til trådløst netværk.

Noget at gøre?
Avatar billede lclemens Nybegynder
04. juli 2013 - 09:46 #1
Er du 100% sikker på, at du kigger under den rigtige model?
Avatar billede teknik Juniormester
04. juli 2013 - 10:06 #2
...først lidt jadajadajada...

Sikkert ikke det du gerne vil høre, men mine tanker går i tråd med #1

Fx ikke altid at man kan regne med hvilket modelnummer producenten skriver "På forsiden".

Det præcise - detaljerede - modelnummer skal normalt hittes på bagsiden.

...At de labels så ofte er slidte og ulæselige er et andet problem.

*************

....og så den "nemme" løsning:

For HP er heldigvis en af dem som tilbyder et "identificer og installer automatisk" system.

bare klik på link og sig ja tak til at installere HP's eget scanner program

http://h20614.www2.hp.com/ediags/gmd/GMNActiveXInstall.aspx?lc=en&cc=us

mvh :-)

Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
04. juli 2013 - 10:07 #3
Det plejer at virke ;-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 10:26 #4
Et neutralt alternativ er Slimware.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 20:15 #5
Her lægger vi (åbenbart) uopfordret svar, selvom vi ikke er sikre på om løsningen vil virke, så vil jeg også være med. ;-)  *G*
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juli 2013 - 22:33 #6
#4 har mistanke om net på den heller ikke vil installeres ;-)

Jeg ville hente følgende: http://kortlink.dk/cnrp

Smide det på et usb stick / dvd og installere driverne den vej.. Kræver ikke internet og hat fungeret for mig ofte :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 22:56 #7
Tak for dit link Blueeyez, der er gemt til andre gange.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 23:00 #8
dallan2007
Virker ingen af forslagene, så kan en vej til at få adgang til Slimdrivers, være at bruge en USB dongle fra et tilfældigt teleselskab.