Avatar billede boxer Nybegynder
05. juli 2013 - 07:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mails udsendt af forum ender i SPAM bakker

Hej,

Jeg har et "lidt" irriterende problem...
De mails mit forum sender ud, bliver fanget af et SPAM filter.
Det er særligt et problem når brugerne ikke får aktiveringsmailen.

Jeg har egen server hos hetzner.de men bruger MX hotel til mails.
Jeg ved ikke om det er hele serveren der er på SPAM listen eller blot domænet hvor forumet er.
Forum findes her: http://bit.ly/1cXuFlf

Jeg har INGEN anelse om hvordan jeg løser dette problem.
Hjælp!
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2013 - 15:04 #1
et spam filter har kun:

mxhotel's IP adresse
faktisk indhold inkl. headere

til at afgoere om det er spam eller ej.

mxhotel's IP er ikke blacklistet (bruger det selv).
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2013 - 15:05 #2
Saa 2 timg at starte med at checke:

1) er headerne OK? invalid afsender adresse er f.eks. ikke godt!
2) stopper i med at sende til modtagere hvis mail bouncer? det er strengt noedvendigt!
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juli 2013 - 09:37 #3
Har denne fejlbesked noget at gøre med det du skriver Arne?

Connected to xxx.xx.xxx but sender was rejected.
Remote host said: 550 5.2.1 blocked for not accepting bounces, email postmaster@abuse.mail.dk when resolved!
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2013 - 14:33 #4
Ja.

De afviser emails fordi at bounces slet ikke accepteres af den sendende mail server.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. juli 2013 - 08:03 #5
Super, så er den del fikset.

Men vedr. denne:
2) stopper i med at sende til modtagere hvis mail bouncer? det er strengt noedvendigt!
Ja, der kommer så en fejlbesked til mig.
Men der sendes en mail igen næste gang brugeren laver en aktion der udløser en ny mail.

Du må gerne smide et svar Arne og tak forhjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2013 - 01:24 #6
Du skal stoppe med at sende mail hvis en mail bouncer og det er en permanent fejl.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2013 - 01:24 #7
svar
Avatar billede boxer Nybegynder
14. juli 2013 - 12:27 #8
Tak for hjælpen :0)