Avatar billede taio Novice
05. juli 2013 - 08:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Egenskaber under designvisning af formular

Hej alle eksperter.

Jeg sidder med min access2000 og egenskaber under designvisning af formular er forsvundet, jeg har forsøgt at geninstallere access og kan stadigvæk ikke få egenskaber frem. Under rapporter vises egenskaber fint...

Jeg kan godt se at den bliver nedtonet når jeg trykker på iconet i menulinjen, men den er ikke synlig...?

Hjæælp

Taio
Avatar billede MSchlamovitz Mester
05. juli 2013 - 08:57 #1
Bare et skud: prøv at dobbeltklikke der hvor den lodrette og vandrette lineal mødes . .
Avatar billede taio Novice
08. juli 2013 - 15:13 #2
Har forsøgt og der kommer den heller ikke frem...?
Avatar billede fdata Forsker
08. juli 2013 - 20:20 #3
Nettet siger, at du kunne prøve:
- Tast Ctrl-G for at åbne Immediate vinduet
- Skriv: CommandBars("Property Sheet").Enabled = True
- Tast Enter
Avatar billede taio Novice
10. juli 2013 - 11:59 #4
Får en runtime error 5

Invalid procedure call or argument
Avatar billede fdata Forsker
10. juli 2013 - 19:13 #5
Hm. Man kan da heller ikke stole på nogen (på nettet) :O)

Hvis du er frisk på at rette lidt i registreringsdatabasen, foreslår Allen Browne (som plejer at være pålidelig) følgende:

- Luk Access

- Gå til
  KEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Access\Settings

- Find nøglen
  FormPopPropST

- Ret værdien til f.eks.
  1;17;138;298;489;

(Klippet fra http://www.pcreview.co.uk/forums/properties-window-missing-t1110172.html)
Avatar billede taio Novice
10. juli 2013 - 20:19 #6
1000 tak for hjælpen til begge, og point til fdata, da det virkede med det sidste.

God sommer ;-)
Avatar billede fdata Forsker
11. juli 2013 - 19:55 #7
Velbekomme - og tak for point :O)
Avatar billede taio Novice
12. august 2013 - 15:07 #8
Nu er der problemer med min feltliste... samme problem at den ikke vises. Kan jeg skrive noget lign. for at få den frem igen..?

På forhånd tak
Avatar billede fdata Forsker
12. august 2013 - 23:25 #9
Hm. Aner det ikke.

Men hvis du kigger samme sted i registreringsdatabasen, er der flere nøgler, der strukturmæssigt ligner den, som du rettede sidst. Du kunne jo lige tjekke, om der skulle være en af dem, der ser helt besynderlig ud, og så prøve at rette den til samme værdi som sidst.

Ellers har jeg intet bud. Sorry.
Avatar billede taio Novice
13. august 2013 - 00:02 #10
Tak for svar, men det hjalp ikke..? Knappen er undersænket og kan ikke bruges. Når jeg tilpasser menufunktioner, bliver den fremhævet uden at jeg kan trykke på den. Når jeg så genner mine ændringer, bliver den undersænket igen..?

Jeg må prøve at lave et nyt sp.

God aften og endnu engang tak ..