Avatar billede LiseM Novice
05. juli 2013 - 17:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ekstern harddisk kan ikke læses

Dagen før min pc afgik ved døden lavede jeg backup (=kopierede) alle mine filer til en ekstern harddisk. Heldigt!!

Men nu kan jeg ikke indlæse den interne harddisk på en anden pc. Jeg får flg. fejlmeddelse:

En af USB-enhederne, der er tilsluttet denne computer, virker ikke ordentligt, og genkendes ikke af Windows.

Begge pc'er har Windows 7 - 64 bit - som styresystem. Ekstern harddisk er en Packard Bell, som jeg ikke tidligere har haft problemer med.

Når jeg kigger på "Enheder og printere" står den eksterne harddisk som Unknown Device.

Jeg er ret ked, at jeg ikke har adgang til mine filer - troede lige, at jeg havde sikret mig. Kan nogen hjælpe??
Avatar billede Pumatiger Nybegynder
05. juli 2013 - 17:31 #1
Lyder som om du skal installere en driver til din usb
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2013 - 17:55 #2
Kigger du i diskhåndteringen i hvilket filformat står harddisken så i?
Kan du aktivere disken i enhedshåndteringen?
Avatar billede LiseM Novice
06. juli 2013 - 16:24 #3
Jeg har nu fundet ud af, at det ikke er den eksterne harddisk, der har et problem.

Jeg havde koblet den eksterne til pc'en via en usb-hob, som måske har en defekt. Jeg har nemlig senere kunnet udlæse alle mine data fra den eksterne harddisk via en helt tredje pc.

Jeg havde overhovedet ikke tænkt på, at problemet kunne ligge dér.

Men nu har jeg alle mine filer tilgængelige igen. Dejligt. Jeg takker for svar og lukker.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2013 - 18:05 #4
Lækkert at høre :-)
Velbekomme.