Avatar billede jepzen Nybegynder
05. juli 2013 - 17:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ustabilt internet fra Fullrate

Jeg har i lang tid haft bøvl med min internetforbindelse fra Fullrate. I perioder er signalstyrken meget lav, i andre perioder meget høj, den svinger konstant.

Jeg kører trådløst og har en Acer aspire 3005WLMi bærbar, som kører Windows XP. Min router er af mærket Zyxel og er den nyeste model, som Fullrate benytter. Den står cirka 4-5 meter fra min computer, i fugleflugtslinie, i lokalet ved siden af(der er en tynd væg imellem). Fullrate siger jeg skal undersøge om mit netværkskort kan køre noget der hedder N, og de siger at jeg måske skal have et nyere netværkskort. Men hvordan finder jeg ud af om jeg skal det og hvilket det i så fald skal være?

Hvordan finder jeg iøvrigt den bedste driver til mit netværkskort?

Og hvad kan jeg ellers gøre for at opnå en mere stabil forbindelse?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2013 - 18:34 #1
Fullrate siger jeg skal undersøge om mit netværkskort kan køre noget der hedder N

Jeg vil tro de mener IEEE standard 802.11n som er den nyeste netwærk standart. Normalt er router bagud kompatible, det vil sige at gamle standarter som for eksempel, den der er i din computer skulle kunne køre med en router med ny standart.

Se : Forklaring af trådløse standarder, nedrest på deres hjemmeside.
http://www.fullrate.dk/support/bredbaand/router/traadloest_netvaerk/

Prøv at kikke i  Netværk og delingscenter - Rediger indstillinger for netværkskort - find din forbindelse og højreklik på på den, klik på Egenskaber - faneblad Advanceret. Du skulle kunne se hvilke standart der er på din computer. Sæt den til Auto.
http://i.imgur.com/TxSHZ44.png

Du skulle måske også ændre frekvens på din router. Eller sæt den til en anden standart.
http://i.imgur.com/paMJZqW.png

Som rosinen i pølseenden, nede ved uret hvor du har din indikator for netværk, find dit netværk
http://i.imgur.com/dr4e0ww.png
højreklik på Egenskaber - sæt flueben som på billed.
http://i.imgur.com/eEkgsJz.png

Med et program som inSSIDer kan du se hvilke frekvens dine naboer bruger, vælg en der ikke bliver benytte af alt for mange.
http://www.metageek.net/products/inssider/

Jeg har Windows 7 Pro, så jeg ved ikke om vejledningen passer til XP.
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. juli 2013 - 18:26 #2
dit netkort køre kun B og G std.

http://www.cnet.com/laptops/acer-aspire-3005wlmi-15/4507-3121_7-31560779.html

en billig måde du evt kan nundersøge om det er dit netkort er

http://www.computercity.dk/product/13067226/zyxel-nwd2105-wireless-n-lite-usb-adapter?sec=3970668

men ellers se i dine router indstillinger om den står til mixed eller om den er sat til en anden standard
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. juli 2013 - 18:27 #3
en lille kommentar mere til det med driver den finder du nok bedst på acers hjemmeside eller evt slimdrivers eller driver guiness
Avatar billede jepzen Nybegynder
07. juli 2013 - 20:24 #4
Mange tak for al responsen :)

Nu har jeg så lige nogle spørgsmål til alt det I skriver ;)

1. Hvad betyder det, at mit netkort kun kører B og G? Betyder det, at det ikke kan køre den der nyeste standard, som Fullrates router kører? Og vil det så sige, at jeg skal have mig et nyt netkort, for at få det til at virke?

2. Hvad kan jeg bruge den der dims til, fra Computercity? Hvordan kan den vise om der er noget galt med mit netværkskort? Og hvordan skal jeg i så fald bruge den? Og er den kompatibel med min computer og min router?

3. Hvordan og hvor ser jeg om min router er sat til "mixed eller om den er sat til en anden standard"? Og hvad betyder det? Skal den helst være sat til mixed eller til en anden standard?

4. Hvordan kommer jeg ind i det der "Netværk og delingscenter - Rediger indstillinger for netværkskort". Jeg kan ikke finde det nogen steder. Jeg har en der hedder "Åbn netværksforbindelser", når jeg højreklikker på netværksikonet nede i højre hjørne, men der kommer ikke noget frem, som hedder "rediger indstillinger for netværkskort".

5. Hvordan ændrer jeg frekvens eller sætter den til en anden standard? Og hvilken frekvens og standard skal jeg sætte den til?

6. Hvordan gør jeg det her?: Som rosinen i pølseenden, nede ved uret hvor du har din indikator for netværk, find dit netværk
http://i.imgur.com/ (...)
højreklik på Egenskaber - sæt flueben som på billed.
http://i.imgur.com/ (...)

Når jeg prøver at højreklikke på min forbindelse skriver den bare "Hvad er det?"
Jeg kan ikke få noget frem der ligner det på billedet.

Måske er det fordi jeg kører XP, at jeg desværre ikke kan bruge de sikkert gode råd til noget.
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. juli 2013 - 21:53 #5
1. B og G er ældre standarder og betyder lidt for din sikkerhed og meget for din hastighed på netværket, den nyeste som dog ikke er vedtaget som standard hedder A/C
2. "Dimsen" fra computercity er et trådløst netkort der kan køre N standarden og er en billig måde for evt. at få hurtigere og mere stabilt netværk frem for at skulle købe ny pc.
3. jeg ved ikke hvordan din router er opsat, men mixed mode betyder man kan bruge alle standarder på routeren, hvis den f.eks. kun står til N burde du ikke kunne komme på med din PC.
4. ?
5. Er noget du evt. kan gøre på din router, men det er kun kanal du skal ændre den går fra 1 til 11 og når du evt finder den skal der helt være 3 hop til den nye kanal ellers kan dine evt. naboet stadig forstyrre.
6. ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. juli 2013 - 22:09 #6
Mit bud er du skal ændre kanalen som routeren bruger, mit gæt er dit signal forstyrres af andre routere.

Jeg ville starte med at se om andre sender på samme kanal.

Hvordan man nemmest gør det under normale omstændigheder ved jeg faktisk ikke, men et af de programmer jeg ville bruge i starten, hvis jeg ville bryde ind på dit netværk, kan se alle trådløse netværk i din nærhed.
http://download.cnet.com/CommView/3000-2085_4-10042988.html

Med det kan du kontrollere om andre sender på samme kanal.
(det kan også bruges til uskyldige ting)
Avatar billede jepzen Nybegynder
07. juli 2013 - 22:09 #7
Ok. Tak for responsen :) Så hvis jeg køber det der trådløse netværkskort fra Computercity, burde det hjælpe?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. juli 2013 - 22:13 #8
Her er en video hvor det er i brug, du har kun brug for starten af videoen.
http://www.youtube.com/watch?v=pkXEa5TKlCo
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. juli 2013 - 22:19 #9
Det er scanningsdelen i commview du har brug for til at afgøre om andre sender på samme kanal, ikke hvordan du opfanger pakker (IVS Wep)/four way handshake(WPA2).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. juli 2013 - 22:24 #10
Så hvis jeg køber det der trådløse netværkskort fra Computercity, burde det hjælpe?
Ikke nødvendigvis.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. juli 2013 - 22:46 #11
Hvis det er mikroovne, Bluetooth eller trådløse telefoner der forstyrrer dit signal, så vil det nok hjælpe at skifte til N standarden, da du så anvender et andet frekvensbånd.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. juli 2013 - 22:57 #12
Ender du med N standarden, så gå efter 5 GHz båndet istedet for 2.4 GHz båndet.

PS.
sadolin1978 nyeste standard vil være ad pr næste år (ikke ac som kom i brug december 2012)
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2013 - 12:52 #13
5. Hvordan ændrer jeg frekvens eller sætter den til en anden standard? Og hvilken frekvens og standard skal jeg sætte den til?

Skriv 192.168.1.1 i din browser, adagngskode er : admin + din Fullrate adgangs kode.

4. Hvordan kommer jeg ind i det der "Netværk og delingscenter - Rediger indstillinger for netværkskort". Jeg kan ikke finde det nogen steder. Jeg har en der hedder "Åbn netværksforbindelser", når jeg højreklikker på netværksikonet nede i højre hjørne, men der kommer ikke noget frem, som hedder "rediger indstillinger for netværkskort".

Pas ! jeg kender ikke til XP.
Avatar billede jepzen Nybegynder
08. juli 2013 - 15:24 #14
Jeg har nu snakket med Fullrate, og de siger at det formentlig skyldes at routeren ikke er god nok. Ja, det sagde de sgu. De sagde, at deres routere koster 20 euro og laves i Thailand for en slik. Det var sgu da en ærlig medarbejder, jeg fik fat i der. Han opfordrede mig til at købe en ny og bedre router. Men jeg tror jeg vælger at skifte udbyder istedet :)Overvejer 3 mobilt bredbånd til 129 kroner om måneden.
Avatar billede jepzen Nybegynder
05. august 2013 - 17:45 #15
Jeg har nu valgt Telia :)
Avatar billede zcully Novice
09. december 2015 - 08:52 #16
Hej Jepzen

Ved godt det er en gammel tråd, men jeg samme problemer med Fullrate og kan godt være nysgerrig om det har hjulpet at skifte?

Jeg købte ny router for at se om det hjalp, men jeg har stadig problemer med udfald.