Avatar billede fyggi Nybegynder
07. juli 2013 - 17:45 Der er 11 kommentarer

asus sabertooth fx kan ikke boote på usb

Hej
Som overskriften siger har jeg nogle problemer med mit bundkort.
Jeg vil gerne skifte mit styreprogram til win 8 som jeg har på en usb stik men jeg har ikke muligheden i bios til at boote fra usb. kan det virkelig være rigtigt at asua`s nyere luksus bundkort ikke kan boote fra usb ? det virker lidt til grin hvis dette skulle være  tiltfæleget.

nogen ider/  råd ?

På forhånd tak
Brian
Avatar billede poko1 Ekspert
07. juli 2013 - 18:23 #1
den kærer vel UEFI Mode? skal slås fra i bios
Avatar billede fyggi Nybegynder
07. juli 2013 - 19:09 #2
nu er jeg ikke en haj til bios v hvad er uefi mode og hvad gør det ?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. juli 2013 - 19:24 #3
Avatar billede fyggi Nybegynder
07. juli 2013 - 19:40 #4
Nej desværre ikke helt. Fordi jeg har ikke mugligheden at vælge usb i boot menuen kun cdrom og harddisk,  det er det jeg syntes er mærkeligt
Avatar billede poko1 Ekspert
07. juli 2013 - 20:00 #5
Et sted i din Bios må du have en mulighed for at enable USB Porte  legasy USB  enable alle
Avatar billede fyggi Nybegynder
07. juli 2013 - 20:09 #6
Ok.det prøver jeg. Nu har jeg bare et nyt problem. Jeg har enabelet uief usb portne og genstartet min maskine. Men nu vil den ikke akende mit keyboard så jeg kan ikke komme ind i min bios. Der der nogen måde jeg kan nulstille biosen?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. juli 2013 - 20:16 #7
Du kan altid nulstille din bios ved at tage bios batteriet ud og vente nogle minutter inden du sætter det i igen
kan du heller ikke se USB med denne mulighed?

http://imageshack.us/f/24/opstartd.png/
Avatar billede fyggi Nybegynder
07. juli 2013 - 20:27 #8
Det vil jeg prøve. Jeg skriver når jeg har prøvet det. Tak for hjælpen ind til vidre.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. juli 2013 - 14:09 #9
Avatar billede fyggi Nybegynder
06. august 2013 - 16:09 #10
Nej det gjorde jeg ikke, jeg fatter ikke asus laver nye bundkort der ikke kan boote fra usb. Men det må jeg nok leve med.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2013 - 18:42 #11
Hvad hedder din BIOS?
Er det denne?
http://gratisupload.dk/vis_billede/699939/