Avatar billede Kennedster Nybegynder
08. juli 2013 - 12:17 Der er 3 kommentarer

Installation af videoovervågning

Hej eksperter,

Håber på lidt hjælp her:

Jeg skal hjælpe en med at få 4 overvågningskameraer op at køre. Fabrikanten er: Axis communications. Jeg kan sagtens se kameraerne lokalt. Jeg har så læst mig til, at der skal en DNS server op at køre for at kunne få adgang til dem ud af huset. Hvordan får jeg så lige sådan en DNS server op at køre?

Jeg havde tænkt mig at teste på mit eget domæne. Jeg går ikke ud fra at det bruger enormt meget båndbredde...?
Jeg har prøvet at følge guiden i Axis' brugermanual, men synes at det er lidt kringlet. Faktisk så er det DNS serveren jeg har brug for hjælp til. Routeren er åbent for modtagelse af data, og alt skulle være i orden. Den har også administreret overvågning før. Er der nogen som har en god guide på opsætning af DNS for en, som ikke har prøvet det før? Jeg vil være virkelig taknemmelig for jeres hjælp.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Kenneth
Avatar billede _HERTUGEN_ Nybegynder
13. juli 2013 - 10:02 #1
Hej Kenneth.

Jeg har selv lige installeret overvågningskamera der kan nås udefra og konfigurerede kameraets firmware således:
192.168.0.108 for kameraets IP
192.168.0.1 (Min gateway/router)
DNS: Her angav jeg min udbyders DNS. Her er en liste over de mest gængse: http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/dns.php

Herudover skulle jeg logge ind i min router (hvis ikke du har gjort det før, har den formentlig en standardopsætning af brugernavn/kodeord) - for hvis jeg skulle kunne nå kameraet eksternt, var jeg nødt til at oprette en port forward der sørger for at videredirigere al trafik fra en specifik port på min ydre IP til en specifik IP bag firewallen.
Jeg bruger f.eks. port 8765 og har oprettet en port forwarding-regel om at sende alle anmodninger fra denne port til kameraet.

Da dette blev gjort, kom der hul igennem ved 1. forsøg.
Avatar billede Kennedster Nybegynder
22. august 2013 - 13:56 #2
Tak for dit forslag. Et rigtig godt et. Vi har forsøgt alt her i sommer, men vi fik det ikke op at køre. Kender ikke lige status nu, men jeg kunne ikke få det til at virke, og jeg har ellers fået overvågning til at virke før. Ved ikke lige med point. Hvis du giver et svar skal du nok få pointene for et godt forsøg :)

Mvh
Kenneth
Avatar billede _HERTUGEN_ Nybegynder
14. oktober 2013 - 13:52 #3
Denne havde jeg lige glemt. SVAR :)