Avatar billede Wutuff Nybegynder
09. juli 2013 - 14:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ny HDD?

Hej Eksperten.

Jeg har lige for noget tid siden købt ny computer og elsker den! Men den mangler noget plads, lige pt har jeg 120 gb SSD i, men det jo ikke nok synes jeg!

Har kigget lidt på denne http://www.pricerunner.dk/pl/36-2691475/Harddiske/Hitachi-Deskstar-7K3000-HDS723020BLA642-2TB-Sammenlign-Priser
Og tænkte på om en kan se om den er pengene værd?

Og lige to spørgsmål til, Jeg har 2 andre HHD´er, som er på 200 gb og 640 gb, kan alle 3(hvis jeg køber en anden) arbejde sammen som forskellige drev(ikke Raid 0) eller skal jeg skrotte de andre  HHD´er? Og med hensyn til strøm, lægger jeg pt på 750W, kan dette trække et normalt 1 korts setup med 2-4 HHD´er + 1SSD ?
Avatar billede teknik Juniormester
09. juli 2013 - 15:00 #1
Personligt, så ville jeg nok foretrække seagate, frem for Hitachi. (nok mest pga. gammelt nag omkring svag kvalitet)
fx denne
http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-barracuda-st2000dm001-2-tb-id-5516167.aspx
at den så er en halvtredser billiger gør jo næppe noget.

Hitachien fås et par kroner billigere her
http://www.edbpriser.dk/harddisk/hgst-deskstar-7k3000-hds723020bla642-2-tb-id-4894186.aspx

vil du op i "toppen" mht. hurtighed og mht pris!!
så kan du kigge her
http://reybasti.hubpages.com/hub/Top-5-Best-2TB-Hard-Drive-For-2013
Det ville dog - i mine øjne - være spild, når du mest bruger SSD'en

************
Kan dine diske køre sammen? - Ja, forudsat at du ar de fornødne disponible SATA stik...200GB kunne være en ATA, men er det vel næppe.

750W er rigeligt til formålet, selv med High-end CPU/GPU

mvh :-)
Teknik
Avatar billede Wutuff Nybegynder
10. juli 2013 - 16:06 #2
Takker for svaret teknik :) Meget brugbart.

Nej min 200gb er ikke en ata, det en meget lille sata fra en anden gammel PC. ^^
Tror så jeg vil ønske mig den Seagate i gave til min fødselsdag :D

Men som skrevet, takker for svaret, læg du bare et svar så får du dine points :)
Avatar billede teknik Juniormester
15. juli 2013 - 23:09 #3
svar :)