Avatar billede vodgaard Nybegynder
10. juli 2013 - 11:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min bærbar genstarter igen og igen!

Min ikke ret gamle alienware m14x med windows 8 genstarter hvert 2 minut. Den når lige at have genstartet før den skriver:
"Der opstod et problem på din pc. Dette medførte genstart af din pc."
Derefter går der cirka 1-2 minutter før den skriver: "Computeren er stødt på et problem og skal genstartes. Vi skal lige have indsamlet nogle oplysninger og så genstarter vi for dig."
Derefter genstartes den og sådan kører det ellers i ring..
Har aldrig oplevet noget lignende så håber der er en der kan hjælpe mig!
Avatar billede DellLytter Nybegynder
10. juli 2013 - 12:33 #1
Hej vodgaard

Jeg vil som det første råde dig til, at prøve at køre en PSA, for at teste maskinen for evt. hardware fejl. Dette gøres ved at trykke F12 ved opstart, og vælge "Diagnostics".

Finder maskinen ingen fejl her, så er der stor chance for, at problemet er software relateret, og jeg vil i det tilfælde anbefale at du prøver at lave en re-install/recovery af Windows.

Såfremt intet af ovenstående hjælper, eller du får en fejlkode i PSA'en, så send mig gerne en privat besked med servicetag & evt. detaljer, så ser jeg gerne nærmere på sagen.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2013 - 16:30 #2
#1 Hvorfor ikke prøve at deaktivere de programmer der starter med styresystemet?

Er det et program som man selv har installeret der bøvler, kan dette jo bare fjernes og geninstalleres.
Og hvad med backup af egne filer??
Det bør man vel også lige have med, inden man bare kører en recovery?
Avatar billede vodgaard Nybegynder
10. juli 2013 - 20:31 #3
Den fandt intet på PSA og nu har jeg så taget en backup af mine filer og nu er den så igang med at geninstallere Windows.
Avatar billede vodgaard Nybegynder
10. juli 2013 - 23:05 #4
Den er nu oppe og kører igen som en drøm! Tusind tak for hjælpen, sætter stor pris på det!
Avatar billede DellLytter Nybegynder
11. juli 2013 - 07:49 #5
Super at høre, at maskinen igen virker perfekt. Svar til løsning kommer her:

Da intet indikerer at der skulle være hardware-fejl, skulle en re-installation/recovery kunne gøre tricket.

Hav en skøn sommer.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede mari-ann7 Praktikant
29. december 2017 - 23:46 #6
Hej  efter F12 hvor finder jeg diagnostics ??