Avatar billede bommerskald Nybegynder
15. juli 2013 - 21:25 Der er 3 kommentarer

Genskabe data fra ekstern harddisk

Hej

Min kæreste har "lånt" sin ekstern harddisk ud, og da hun får den tilbage er data slettet, og Fifa2013 er blevet lagt ind :-(
Derved er der forsvundet 4 semesters noter...

Er der nogen, der har kendskab til et godt program, som kan genskabe data, eller alternativ et firma, der kan gøre det?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juli 2013 - 22:48 #1
Kommer an på om den er blevet formateret eller ej...

Dernæst vil et firma koster afhængig af mængden af kapaciteten af eksternen..

Der findes dog mange blot søg: "data recovery" på google..

Jeg tør næsten ikke henvise til software da det lyder til og være meget vigtige notater..

Men evt kontakt dette firma: http://diskhelp.dk/

Og blot en vigtig info.. Hold eksternen slukket...
Avatar billede summer Mester
15. juli 2013 - 23:15 #2
Det vil ikke ødelægge noget om du først prøver Recuva: http://www.filehippo.com/download_recuva
Det har jeg haft glæde af flere gange. Det er gratis. Prøver du, så husk at gemme genskabte data på en anden HDD end den slettede.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. juli 2013 - 12:39 #3
Afmelder overvågning og spørger er anmeldt for ikke at deltage!