Avatar billede hherskind Mester
16. juli 2013 - 02:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Studio 14 HD: Manglende lyd fra storyboardet

Har du en løsning på, at lyden er væk fra storyboardet, mens jeg sagtens kan få lyd frem, hvis jeg peger direkte på en af de indlæste scener?

Der er ingen support at hente hos Avid (heller ikke købt), men jeg har checket deres databaser og forum for en løsning, herunder en generel lyd checkliste, som ikke gav svaret.

Jeg har en separat lydfil, som skal mikses ind over. I den forbindelse har jeg haft dæmpet hovedlydsporet (den lille højttaler ude til højre for sporet).

Kan det evt. hænge sammen med, at min separate lydfil er mp3? Den vises med et '?' som klip, men trukket ned på storyboardet ser klippet helt normalt ud med amplitudeudsving.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2013 - 17:09 #1
Har ikke programmet selv, men prøv at se om dette link kan hjælpe dig:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/283198-31-pinnacle-sound
Prøv at se om det har noget med mixeren i Windows at gøre.
sakset fra tråden:
If you have no sound while in your Pinnacle 14, click on the windows speaker icon on the lower right corner of your screen. Then click on the word "mixer." If you have a Pinnacle program open, you will see a volume bar asociated with it. In my case, that volume was turned all the way down. Turn it up by clicking on it and sliding it upwards....presto - sound.
Avatar billede hherskind Mester
17. juli 2013 - 03:03 #2
Nja, som jeg skrev, kunne jeg sagtens få lyd frem, hvis jeg pegede direkte på en af de indlæste scener.

Løste formentlig problemet ved først at sætte markøren på videoklippet i storyboardet. Ihvertfald virker det upåklageligt nu - uden at pille ved mixeren (som jeg i forvejen havde checket).

Men tak for indsparket.