Avatar billede Caso Praktikant
18. juli 2013 - 14:00 Der er 11 kommentarer og
6 løsninger

Opstartprogrammer i Windows 7 og 8 ?

Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvor man kan ændre i hvilke programmer der skal starte med op automatisk. Håber at nogen kan/vil hjælpe ? På forhånd mange tak !
Avatar billede larsen45 Juniormester
18. juli 2013 - 14:15 #1
Du kan bruge AutoRuns program til formålet.

AutoRuns til Windows er et gratis program, som du kan downloade fra Microsofts hjemmeside.

Det viser dig alle de programmer og processer, som kører, når du starter Windows op. Du kan stoppe et program, så det ikke automatisk kører, når Windows starter, ved at åbne AutoRuns til Windows programmet og så fjerne afkrydsningen i feltet ved siden af navnet på det program du vil stoppe. AutoRuns til Windows er lavet til mere avancerede brugere.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2013 - 14:24 #2
I windows 7 i joblisten faneblad Start !
http://www.it-artikler.dk/2010/06/10/faa-windows7-til-at-starte-hurtigere/

I windows 8 højreklik på prosseslinen - åben jobliste, klik på faneblad Start
http://i.imgur.com/EUHk4zI.png
Avatar billede larsen45 Juniormester
18. juli 2013 - 14:21 #3
I Windows 7 kan du også vælge at gå i "Start" menuen og indtaste: "msconfig" og derefter vælge "start" og fjerne hakket ved de programmer du ikke ønsker starter op sammen med windows.
Avatar billede Caso Praktikant
18. juli 2013 - 17:28 #4
Mange tak Larsen45 det vil jeg prøve.
Avatar billede Caso Praktikant
18. juli 2013 - 17:29 #5
Tak igen ! Det prøver jeg så først.
Avatar billede Caso Praktikant
18. juli 2013 - 17:30 #6
Mange tak Pixxel ! Nu har jeg da så nogle muligheder at vælge imellem.
Avatar billede larsen45 Juniormester
18. juli 2013 - 17:34 #7
Det var så lidt, jeg er glad for at kunne hjælpe dig.
Avatar billede Caso Praktikant
18. juli 2013 - 17:40 #8
Har prøvet dit råd nu, og det virker perfekt, i hvert fald i Windows 8 ! 7eren må jeg så lige afprøve når jeg får "gang i reserve PCen" næste gang. Der er utroligt at så mange ting egentlig er så enkle, når bare man ved hvordan. Du skal have så mange tak !
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2013 - 06:13 #9
CCleaner kan under værktøjer-opstart også hjælpe dig med dine programmer der starter sammen med Windows.
Det smarte er også her at man kan gemme opstarten som en tekstfil og sende ind her, så vi evt også kan fortælle hvilke du ikke har brug for.
CCleaner er i øvrigt også et renseprogram, som jeg vil anbefale at alle bruger på deres pc.
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Avatar billede Caso Praktikant
19. juli 2013 - 08:21 #10
Hej 220661 !

Du skal have mange tak ! Jeg vil da overveje at installere dette program, men foreløbig har jeg løst mit problem med de øvrige forslag her.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2013 - 08:29 #11
Ja det kunne jeg godt se :-)
Indlægget var nu også ment som et bonus indlæg, så du til en anden gang også kunne se hvordan man også kunne løse det :-)
Avatar billede Caso Praktikant
19. juli 2013 - 08:51 #12
Hej igen 220661 ! Jeg er da osse' dybt taknemmelig for dit indlæg, og jeg vil sikkert også installere "bonus-programmet" Rigtig god week-end !
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2013 - 08:59 #13
I lige måde.
Det bliver en fed weekend. Skal til koncert på Hammeren i eftermiddag og aften med bla Nabhia, Thomas Helmig, Outlandish, TV2 og Travis som hovedkunstnerne i koncerten. Så ja det bliver en god weekend :-)
Avatar billede Caso Praktikant
02. august 2013 - 17:40 #15
larsen 45 løste mit problem med startprogrammer i Windows 7 & 8 til fulde. Det er så ikke nødvendigt med yderligere forslag, og endnu en gang mange tak til ham !
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2013 - 17:48 #16
Så lukker du bare tråden ved at acceptere det svar der er lagt i #1.
Avatar billede larsen45 Juniormester
18. august 2013 - 02:42 #17
Det var godt du fik løst det.