Avatar billede Mont22 Juniormester
19. juli 2013 - 04:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny computer (....)

Gâr ud fra at i fâr en del af disse spg. sâ undskyld pâ forhând - men jeg kunne virkelig bruge et par gode râd!

Jeg har fâet min pc erklaeret `totalskadet` sâ nu er der 4000 kr. til en ny fra forsikringen.. Vil gerne holde det omkring de 4000 men kan nok godt grave en tusse ekstra frem hvis det er dét vaerd i fht. mine behov osv. :)

Sâ.. Har kigget lidt pâ Fona`s hjemmeside (er i Canada - ved godt at udvalget er lidt anderledes i butikkerne) og har fundet frem til 2 pc`er der opfylder mine krav. (Som er at kunne spille League of Legends og FM13+14(og self. hverdagsbrug))
Koeber desuden ingen forsikring til denne pc - lige til info.

Er kommet frem til disse 2
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=hp-156-tommer-b%C3%A6rbar-computer-g6-2305&id=0-4406123570

og

http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=hp-ultrabook-15-b005&id=0-4406123360

...... Sâ nu til spg..

- Er den dyre de 1000 kr. vaerd i fht. hvad jeg skal bruge den til?
- Er det muligt at koebe pc`er fra deres webshop for forsikringspenge?
- Er det muligt at koebe fra andre butikker end Fona, nâr nu forskringen er en `standartforsikring`, koebt i Fona, til en PC, koebt i Fona?

Pâ forhând tak!!
Avatar billede Mont22 Juniormester
19. juli 2013 - 04:57 #1
Bonus spg. ;p

Er forskellen pâ den til 4999 og sâ den her: http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=acer-b%C3%A6rbar-v3-571g-53216g50maii&id=0-4406904350

maerkbart stor? (vil virkelig stramme mit budget for naeste mâned!!)
Avatar billede magnus7494 Nybegynder
19. juli 2013 - 11:57 #2
ville selv varmt anbefale den her
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=776460

den kan kære de fleste spil jeg har prøvet på høj til mellem.
og er generalt meget hurtig, og er også en god skole computer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. juli 2013 - 19:00 #3
Da du vil spille på den så er det primært grafikkortet der vil blive din flaskehals.
Den post #2 linker til har et GT 630m
Den HP du linker til sidst har et GT 640m
Den første har et HD 7670 som er meget meget ringe.
Nummer 2 du linker til har (som post #2) et GT 630

Af de nævnte vil den med GT 640 være klart bedst i spil.

Her er et par andre muligheder i næsten samme prisklasse.
Her med et GT 740 til 5000 kroner.
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1043503/Asus-K56CBXO168H.html

Her et GT 640 til 4500 kr (udstillingsmodel)
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=6991181&gruppe=notebook

GeForce GT 630M yder 756
GeForce GT 640M Yder 1,033
GeForce GT 740M er 15% hurtigere end GT 640
Avatar billede Mont22 Juniormester
19. juli 2013 - 19:27 #4
Okay, tak for svarene - den foerste er sâ udelukket!

Kan nogen sâ svare mig pâ om det er muligt at koebe fra andre foretninger, end Fona, nâr nu pc`en og forsikringen er koebt igennem Fona? (Jeres links ser gode ud, men nytter ikke sâ meget hvis jeg er tvunget til at koebe i Fona, da det jo er `forsikringspenge`)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. juli 2013 - 19:36 #5
Uden at være 100 % sikker (men næsten), så vil jeg mene du har ret til at få pengene udbetalt, hvis andet er tilfældet, så skal det fremgå af dine forsikringsbetingelser.
Avatar billede Mont22 Juniormester
19. juli 2013 - 19:41 #6
Aight - tak - smid et svar hvis du vil have point..?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juli 2013 - 10:07 #7
Post #6
Hvordan vil du tildele mig point når du allerede HAR uddelt dem ?
(Heldigvis samler jeg ikke på point, så jeg ville ha takket nej), men andre var måske blevet lidt gnavne.  ;-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juli 2013 - 10:09 #8
Du får lige min standard vejledning således du er bedre rustet til dit næste spørgsmål.  :-)

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede Mont22 Juniormester
20. juli 2013 - 18:28 #9
... Valgte at give den anden gut point, da jeg ikke regnede med at komme pâ nettet igen foer jeg igen rammer Danmark, om en lille uge.

Tak for overbaerendheden og guiden - god loerdag! ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juli 2013 - 20:17 #10
Ja det blev en god lørdag da Contador missede podiet i TDF, så lige over, med tilføjelsen, Go` Weekend og Go` tur ud af landet.  :-)