Avatar billede civilisten Novice
19. juli 2013 - 10:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Afsendelse af e-mail i joomla 3.1.1

Jeg er stødt på et lidt underligt problem, som der sikkert findes en nem løsning på - håber jeg.

Jeg er ved at lave en hjemmeside i Joomla 3.1.1 og har i den forbindelse lavet en side, hvor man ved at klikke på teksten "Send en mail" gerne skulle sende en mail til vedkommende.

Det hele ser fint ud - det starter som det skal - men så opstår problemet.

I mailprogrammet kommer følgende tekst frem i adressefeltet (X'erne er sat af mig for at sløre den rigtige e-mailadresse):

<script type='text/javascript'> <!-- var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy50237 = 'xxxxxxxxxxxx' + '@'; addy50237 = addy50237 + 'xxxx' + '.' + 'dk'; document.write('<a ' + path + '\'' + prefix + ':' + addy50237 + '\'>'); document.write(addy50237); document.write('<\/a>'); //-->\n </script><script type='text/javascript'> <!-- document.write('<span style=\'display: none; \'>'); //--> </script>Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. <script type='text/javascript'> <!-- document.write('</'); document.write('span>'); //--> </script>

Hvad sker der? Og vigtigst - hvad gør jeg for at få det til at fungere korrekt???

Håber de kloge hoveder herinde kan hjælpe en lille amatør!

/Civilisten
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
19. juli 2013 - 10:51 #1
Joomla har som standard et plugin aktiveret der forsøger at camouflere e-mailadresser for spamrobotter. Det kan i nogle tilfælde give problemer.

Du slår det fra i Udvidelser (Extensions) > Programudvidelser (Plugins) > Indhold - Email beskyttelse (Content - Email protection).
Avatar billede civilisten Novice
19. juli 2013 - 11:38 #2
Tusind tak for hjælpen. Det virker. :)

Sender du et svar så får du fluks nogle point :)

/Civilisten
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
19. juli 2013 - 12:35 #3
Svar