Avatar billede kiara Nybegynder
19. juli 2013 - 13:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Forkert password - NEJ, men er tastaturet "forkert"

Jeg er ved at oprette en ny arbejdsstation og er kun nået til diverse opdateringer og afinstallationer - altså er den ikke meldt ind i domænet endnu.

Jeg har lavet et password til den lokale maskine og er HELT HELT sikker på hvad det er. MEN efter en genstart af maskinen, vil den ikke godtage det. Er der en eller anden måde jeg kan teste at det jeg taster på keyboarden, rent faktisk også er det der kommer frem til pc´en? For mit eneste bud er at der er gået noget galt, således den registrer keyboarden som evt. amerikansk, russisk eller andet sjovt.

Håber I kan hjælpe så jeg slipper for at reinstallere

Venligst Kiara
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juli 2013 - 13:56 #1
Kommer an på styresystemet, men start op i fejlsikret og brug administrator kontoen..

Ellers kan du fjerne koden med hirens boot cd (ved ikke hvilket system så kan ikke garantere for at det virker)
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juli 2013 - 13:57 #2
En anden ting kunne jo være hvis caps lock er slået til.. Ellers prøv andet tastatur hvis muligt.
Avatar billede kiara Nybegynder
19. juli 2013 - 14:07 #3
Hej Blueeyez.

Det er Windows7, Caps lock er ikke slået til og nyt tastatur er prøvet :-(

Det forsvæver mig at man kan indstille tastaturet til at være et andet (ex ser et tysk tastatur anderledes ud - eller det vil sige, knapperne sidder et andet sted end på et DK-tastatur) og jeg tænker at det måske er dette der er sket, men jeg har kun mulighed for at skrive i password-feltet, hvilket jo kun resulterer i prikker
Avatar billede Blandy Praktikant
19. juli 2013 - 14:17 #4
Har du prøvet at skrive i brugernavn sektionen, og se om det passer med dansk tastatur? Kan jo være at den pre-loader f.eks amerikansk keyboard, adhængig af hvad image i bruger f.eks.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juli 2013 - 14:17 #5
Hvad med fejlsikret tilstand? Giver det mulighed for admin kontien?
Avatar billede kiara Nybegynder
19. juli 2013 - 14:22 #6
@ Blandy Jeg har kun mulighed for at skrive i passwordfeltet..... Derfor eftersøger jeg en metode hvor jeg kan gå ind og skrive i et felt hvor der ikke bare kommer prikker - evt et eller andet sted i BIOS eller noget. Måske misforstår jeg dit svar, jeg ved ikke hvad sektionen er.

@Blueeyez - Nope, har kun mulighed for at logge ind på den konto som jeg har lavet da jeg startede pc´en op første gang. Kan heller ikke trykke anden bruger
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juli 2013 - 14:27 #7
Nulstil kodeordet med hirens boot cd.
19. juli 2013 - 14:38 #8
Indtast ASCII-koderne for de tegn, der indgår i passwordet.
19. juli 2013 - 14:46 #9
... og hvis du er i tvivl om hvordan, har du her en beskrivelse:

Find tegnene i en ASCII-tabel, f.eks. denne:
http://da.wikipedia.org/wiki/ASCII

Hold Alt-tasten nede, og indtast den decimale kode fra skemaet for det første bogstav på det NUMERISKE tastatur
Slip Alt-tasten og den første prik vises i pw-feltet

Gentag for hvert bogstav i passwordet

Så får du testet om det er det korrekte password, du indtaster - og det er ligegyldigt hvilket tastatur/ -opsætning du anvender.
Avatar billede kiara Nybegynder
19. juli 2013 - 15:33 #10
@Erikjuul TAK :-) Det var lige præcis sådan noget jeg ledte efter. Smid et svar så jeg kan lukke og give dig point
19. juli 2013 - 15:35 #11
Godt det lykkedes!!!
Avatar billede dosmer Nybegynder
31. juli 2013 - 23:18 #12
Vær opmærkesom på at hvis du trykker ALT og SHIFT samtidig, så skifter du sprog på tastaturet.

Nede i højre side af proceslinjen står der sikkert DA (hvilket betyder at du bruger et dansk tastatur).
Hvis du højreklikker på DA og vælger indstillinger og vælger fanebladet Avancerede tasteindstillinger, kan du slå det fra, hvis du er træt af det.