Avatar billede janfrost Nybegynder
21. juli 2013 - 12:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Batteriindikator viser 80% PC slukker

Selv om batteriindikatoren på min Asus 80 viser 80% går PCen ud efter ca et kvarter. Sætter jeg strøm til kører den. Kan batteriet være flad selvom indikatoren ikke viser det?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 15:21 #1
Nu skriver du ikke hvilket system du kører, men til dit spørgsmål om det kan være fladt, må blive et ja i følge denne tråd her:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/taking-care-of-your-laptop-battery
Skal dog sige jeg selv er stationær bruger, og det er da muligt du har nogle indstillinger i strømstyringen der måske kan ændres, så det afhjælper dit problem.
Det vil jeg dog lade andre hjælpe dig med.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 15:25 #2
Måske noget med kalibrering af indikatoren skulle rettes.
Se Mihi M's forslag i denne tråd:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/windows-7-battery-meter-is-not-calibrated/edd8e498-2889-42d7-8cca-dce859060549

Sakset fra tråden:
Go to "Power options", "Change plan setting" of your plan, then "Change advanced power settings", expand "Battery" and set correct values for "Low battery level" (10%) and "Critical battery level" (5%). Mine were on 99 and 98 percents.. It look's like changing the battery somehow confuses/changes these values ?!?!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 19:25 #3
220661 er inde på en af de eneste muligheder du har, jeg tror dog dit batteri er færdigt.
jeg har selv en gammel bærbar der opfører sig sådan med det gamle batteri, med det nye kører den fint.

Batterier til bærbar er dog halvdyre, selv hvis man køber et uoriginalt (det hjælper på prisen).
Køb IKKE et brugt batteri til den, du vil for hurtigt igen ende i samme situation.
Avatar billede janfrost Nybegynder
23. juli 2013 - 17:25 #4
Mange tak for hjælpen alle sammen. Jeg har nu købt et nyt batteri og nu kører den normalt igen. Det gamle batteri var færdigt. Det forvirrede mig blot, at indikatoren ikke viste fladt batteri.
Avatar billede janfrost Nybegynder
23. juli 2013 - 17:29 #5
220661 mon ikke det er dig, der skal have point?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. juli 2013 - 18:48 #6
#4
Som jeg skrev opfører min sig på præcis på samme måde, både med nyt og gammelt batteri, det er helt normalt.
Stik du bare 220661 point, jeg samler ikke på dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2013 - 19:03 #7
Så lægger jeg et svar, og tak for det :-)