Avatar billede jacobtinsfeldt Nybegynder
22. juli 2013 - 15:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

oprettelse af regel der tager højde for tal.

Jeg ønsker kort og godt, i forbindelse med at jeg modtager mange mails med kundenumre som jeg af den ene eller anden årsag skal tage action på, at disse blive indexseret i en særskilt mappe.

Så får jeg sorteret de her, ca 200 mails, over i en særskilt mappe så jeg holder min indbakke fri til presserende personaleorienteret materiale.

Disse emails emnefelt er typisk bare tal mellem 300000 og op til 9000000.

Hvordan opretter jeg en regel der sender alle mails afsted til denne mappe, hvis emnefeltet indeholder et tal mellem 300000 og 9000000... !?!??! :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. juli 2013 - 20:37 #1
For at få hjælp til spørgsmålet, så er det sikkert en betingelse, at du oplyser om, hvorvidt kundenummeret står i emnefeltet, eller om det står i brødtekstefeltet.
Misforstå mig ikke, jeg skriver ikke dette fordi at jeg ved hvordan man gør dette. Men jeg er ret sikker på, at man kan validere den enkelte mail på de ønskede værdier, og derefter udføre den ønskede handling ved hjælp af VBA.
Får du ikke et brugbart råd her, så nedlæg spørgsmålet, og opret det igen og brug ordet VBA.
/ptj_11
Avatar billede daquar Nybegynder
23. juli 2013 - 15:19 #2
Text search i outlook rules er meget begrænset. Der findes workarounds for at lave regler der filtrerer på flere ord, men mig bekendt ikke nogen der undersøtter talrækker.

Desværre.