Avatar billede karkri Nybegynder
22. juli 2013 - 17:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Anvend altid standard konto

Jeg har oprettet et alias til min mailkonto og har også markeret denne med "send som standard fra denne konto).

Det virker fint når jeg sender nye mails, men når jeg besvarer modtagne mail, anvender Outlook stadig min oprindelige mailkonto.
Hvordan tvinger jeg Outlook til at anvende standard-kontoen?
Jeg ønsker ikke at slette den oprindelige konto.
Avatar billede E-Gon Nybegynder
22. juli 2013 - 18:28 #1
Hej Karkri

Det er fordi den svarer med den konto som modtager mailen
men du kan sætte de dataer ind i dit alias så det ser ud som om du sender fra din oprindelige mail
Avatar billede karkri Nybegynder
22. juli 2013 - 18:59 #2
Hej E-Gon
Den mail jeg modtager er sendt til b@bla.dk, men når jeg svarer, vil Outlook helst sende den fra a.a@bla.xxx.dk og ikke b@bla.dk

Jeg leder efter en måde, at tvinge Outlook til at anvende b@bla.dk, ikkebare når jeg opretter nye mails, men også når jeg besvarer modtagne.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. juli 2013 - 19:39 #3
Hej.

  Det er egentlig også det, E-Gon svarer dig på: Outlook vil ikke gøre dette, da den svarer (altså når du selv trykker på "Besvar") med den adresse, den oprindelige mail ankom til - andet giver jo egentlig heller ikke mening.

De bedste hilsner
Avatar billede karkri Nybegynder
23. juli 2013 - 07:36 #4
Hej.
Det kan godt være det er det E-Gon svarer, men det er ikke hvad der sker!

Jeg besvarer en mail sendt til b@bla.dk, men Outlook sender svaret fra a.a@bla.xxx.dk og altså ikke fra den konto, som mailen er sendt til.

Håber jeg udtrykker mig klart
Avatar billede karkri Nybegynder
07. august 2013 - 20:41 #5
Jeg valgte en løsning, som går på at slette den gl. mailadresse på pc'en.