Avatar billede Max Novice
22. juli 2013 - 18:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flet kontakter i Live Mail 2012

Hej,

Jeg har Live Mail 2012 med kontakter, som er hentet fra forskellige steder, bl.a. Facebook. Problemet er nu, at jeg har kontakter, som er oprettet to gange. F.eks. er "Martin" både en kontaktperson indeholdende adresse og telefonnummer OG en Facebook-kontakt som kun indeholder mail-adresse, etc. (som ikke kan redigeres).

Er der ikke en måde, at flette disse oplysninger, så Martin kuin er én kontaktperson indeholdende ALLE oplysninger? Min telefon kan finde ud af det, så burde det ikke være muligt for et komplet email-program, at kunne finde ud af det?

Håber I kan hjælpe.
/Max
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juli 2013 - 20:36 #1
nu er live mail jo microsoft, så det er ikke de skarpeste knive i skuffen. Og programmet udgår også.
Hvis du vil microsofts programmer, så skal du opgradere til outlook.com, som er deres næste forsøg på at lave noget email.

Jeg ville nok selv - skulle det være - forsøge med at eksportere til kommasepareret fil, indlæse den i et regneark og samle rækker der - for at at køre det ud til en ny kommasepareret fil, og køre den ind i en mail, hvor der ikke var gamle data.
Avatar billede Max Novice
22. juli 2013 - 20:51 #2
Så MS planlægger at lade al email-software til private udgå og være 100% web-baseret? Minus points til MS hvis det er tilfældet..

Hvad er så det mest optimale program at skifte til? Det må meget gerne kunne samle mine kontakter / kalendere, etc. fra forskellige services som f.eks. Google og Facebook (og hotmail...).

/Max
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juli 2013 - 22:07 #3
du skal til thunderbird. det er gratis, kører på xp-win8 uden problemer, og er med kalender (og kan pop3 og imap efter behov)
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Jeg har ingen erfaringer med facebook over thunderbird - men der er fx tilføjelsen WiseStamp som kan noget med facebook, twitter, skype, linkedin m.fl.

Der er et MozBackup program, som let tager backup af mails og konto-indstillinger og andet i thunderbird - så det kan køres ind på en ny maskine med hele opsætningen på plads i et hug.

outlook.com kan læse tidligere hentede mails i offline-mode - men er beregnet til online 100%. hotmail er flyttet til outlook.com
Avatar billede Max Novice
23. juli 2013 - 21:41 #4
Hmm. Kigger på forskellige programmer. Svært at finde noget, der dækker alle behov. Nå smid et svar, så vi kan få lukket denne tråd. ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2013 - 10:42 #5
bare læg et svar selv
Avatar billede Max Novice
25. juli 2013 - 19:19 #6
Ok. Tak for hjælpen.