Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. juli 2013 - 12:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Apache Server

Jeg vil gerne prøve at lave en local apache server i visual basic, men jeg ved ikke hvad for nole funktioner eller klasser jeg skal bruge.

Hvordan laver man så dan et program?.
Avatar billede daquar Nybegynder
23. juli 2013 - 14:42 #1
Du bør nok starte med et andet program.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. juli 2013 - 14:55 #2
Som vad?.
Avatar billede daquar Nybegynder
23. juli 2013 - 15:02 #3
Brug din fantasi.

Noget mere simpelt end en webserver.
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. juli 2013 - 16:56 #4
En webserver behøver ikke være ret svær at oprette. Skal den derimod bruges til andet end servering af html, bliver det straks en hel del mere komplekst. Men i sin grundform er det ikke svært at lave en lille privat webserver, der ikke kræver den store sikkerhed.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. juli 2013 - 17:03 #5
Er der så et sted, hvor man kan se hvordan man gør det?.

Hvis du fortæller det så kan jeg oprette en ny tråd, så du kan få dine point.
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. juli 2013 - 23:39 #6
Et eksempel hvor han gennemgår princippet kan ses her:
http://www.codeproject.com/Articles/452052/Build-Your-Own-Web-Server

Kodeeksemplerne er dog i C#, et andet eksempel på google er:
http://forums.netduino.com/index.php?/topic/7863-simple-webserver-with-vbnet/

Hvilket så er skrevet i Visual Basic uden de store kommentarer. Læs derfor det første link igennem og kig så lidt på koden fra link nummer 2
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2013 - 05:31 #7
Stop.

Foer .NET 2.0 var man noedt til at kode paa socket niveau.

Men .NET 2.0 tilfoejede HttpListener klassen som goer det noget nemmere at kode en web server.

Et minimalt eksempel:

Imports System
Imports System.Collections.Specialized
Imports System.IO
Imports System.Net

Namespace E
    Public Class WebServer
        Public Shared Sub Main(args As String())
            Dim srv As New HttpListener()
            srv.Prefixes.Add("http://localhost:800/")
            srv.Start()
            While True
                Dim ctx As HttpListenerContext = srv.GetContext()
                Dim req As HttpListenerRequest = ctx.Request
                Dim resp As HttpListenerResponse = ctx.Response
                Dim sw As New StreamWriter(resp.OutputStream)
                sw.WriteLine("Det virker")
                sw.Close()
            End While
            'srv.Stop();
            'srv.Close();
        End Sub
    End Class
End Namespace
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
24. juli 2013 - 09:37 #8
moddi100 og arne_v jeg vil give jer begge to point, jeg opretter en ny tråd der hedder Apache Server, så skal i bare give et svar til den.
Avatar billede moddi100 Seniormester
24. juli 2013 - 10:57 #9
arne_v Det er så derfor jeg normalt overlader andre til disse kategorier, ved intet om Visual Basic :)
Dog ved jeg blot, at har man lyst til at kode noget, jamen så er det bare at komme i gang og se om man kan. At kode en lille del af et stort projekt lærer dig alt andet lige mere end hvis du intet havde programmeret.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
24. juli 2013 - 11:34 #10
moddi100 og arne_v hvorfor giver i ikke et svar til den nye tråd så i kan få point?.

Tråd: http://www.eksperten.dk/spm/983771