Avatar billede seiffert Nybegynder
24. juli 2013 - 00:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af hardware komponenter???

Hej alle, jeg går med tanken om at bygge min egen server. den skal kunne understøtte en masse RAM, og mange SATA stik, gigabit ethernet. den skal fungere som, FTP, medie, VPN, Domæne, DHCP, DNS server osv...
så den skal helst kunne klarer lidt af hvert uden at brokke sig for meget, og helst være billig, både i indkøb og strømforbrug.

håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juli 2013 - 11:48 #1
Overvejet en nas server? 10.000 kr så er der plads til 12 harddiske :-) og lavt strømforbrug ;-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 16:55 #2
Du får max 6 SATA stik + de løse IO-kort du montere.
En masse RAM, det er for nogen 4 GB og andre 256 GB.
Du kan med fordel smide en SSD eller 2 i, udover XX HDD.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2013 - 16:50 #3
Afmelder da spørger ikke deltager!
Avatar billede seiffert Nybegynder
26. juli 2013 - 02:24 #4
ja har overvejet nas server, men de har ikke det jeg kigger efter...
jeg tænker over 64 GB ram, altså mulighed for at kunne komme derop, men er et projekt under udvikling.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 16:37 #5
Ok, det lyder ikke som noget du planlægger at købe her og nu.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. august 2013 - 18:14 #6
Afmeldt overvågning af spørgsmålet.
Avatar billede seiffert Nybegynder
12. september 2013 - 23:38 #7
!!!