Avatar billede Flos Nybegynder
24. juli 2013 - 13:40 Der er 20 kommentarer

Min computer kan ikke køre de spil som den plejer

Hejsa..

Her den anden dag rensede jeg min stationær computer for støv og snavs.. Da jeg så var færdig og satte den til, laggede den pludseligt helt vildt i League of legends... Når jeg kører spillet på min bærbar på sammen netværk lagger min bærbar overhovedet ikke hvorimod min stationær stadig har problemer. Computeren kører ellers helt normalt med hensyn til andre ting (internet, musik osv..), men det er som om at der er sket en ting som gør at den ikke kan kører spillet optimalt, som den ellers altid har kunne!.Jeg har nu genoprettet hele computeren så den har slettet alt og startet på ny.. Dog lagger den stadig i spillet.. Er det evt grafikkortet som er defekt ? eller kunne det tyde på noget andet.. ? Håber meget at der er en som kan hjælpe.. da jeg efterhånden er på bar bund..
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
24. juli 2013 - 14:06 #1
hvordan rensede du den
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juli 2013 - 14:20 #2
Kan det tænkes dens grafikkort har et 6 pin stik i sig som du glemte at tilslutte efter rensningen? Eller at du på nogen måde har skadet grafikkortet under rensningen?
Avatar billede Flos Nybegynder
24. juli 2013 - 14:34 #3
Jeg brugte en dåse som sprayer luft, og støvsugede så alt det op som der fløj på i luften :)

Begge stik til grafikkortet sidder i, så det er desværre heller ikke det :/
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juli 2013 - 14:40 #4
Prøv og afmonter grafikkortet og støvsug i pci-e porten...
Avatar billede Flos Nybegynder
24. juli 2013 - 14:48 #5
Det vil jeg prøve :) Men ville dette kunne skyldes at grafikkortet er ved at stå af hvis det ikke hjælper, eller er der andet dette kunne tyde på? (:
Avatar billede Wutuff Nybegynder
24. juli 2013 - 16:06 #6
aldrig, ALDRIG brug støvsuger når du renser din computer, lige meget hvad! En støvsuger/kompresser er alt for kraftig især hvis du har haft den ned på et komponent, det kan simpelthen smadre noget hvis du ikke passer på.

Jeg rengøre altid min computer i et rum hvor der er masser af gennemtræk(til støvet) - og bruger så antistatisk tør komprimeret luft på dåse til at blæse støv væk med.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juli 2013 - 16:19 #7
#5 svært og sige, lige nu vil jeg blot sikre mig at det ikke er fordi der sidder støv i pci-e porten og hjælper det ikke at rense den ja så er det nok enten bundkort eller grafikkortet...

Kan være rensningen har været for hård ved den (Ved ikke hvor meget erfaring du har på det område, men antager ikke det er første gang) og hvis vil jeg godt lige vide om støvsuger hovedet er af plastic eller metal.. (Metal kan skade pcen)
Avatar billede Flos Nybegynder
24. juli 2013 - 16:41 #8
Jeg har gjort det i nu 3 år uden at der er sket noget.. Støvsguterhovedet er af plastic og har slet ikke rørt noget.. Det har kun taget det støv som røg op i luften når man pustede med luft :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 17:15 #9
Jeg har støvsuget mine pcer i over 25 år uden problemer og bare for at chokere #6...
Uden antistatisk armbånd uhaaa.
(No problemos)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 17:21 #10
Kør denne test og oplys os om din CPU samt hvilket grafikkort.
http://www.passmark.com/products/pt.htm
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 17:22 #11
(vi skal naturligvis også ha tallene for dit grafikkort efter testen)
Avatar billede milter Ekspert
24. juli 2013 - 20:21 #12
Jeg har, som NielsErikK, altid brugt støvsuger til rengøring af mine og resten af familiens computere, dog kun gennem 15 år. :-) Dertil kommer vatpinde og skruetrækker, hvis nogle dele skal skilles ad for at lette adgangen.

Lyder computeren som før, eller ...?
Avatar billede Flos Nybegynder
24. juli 2013 - 23:07 #13
Jeg har nu kørt testen (Run Benchmark) og fået tallet 1019,6.
Min Cpu er  Intel core i5 760 @ 2.80 GHz.
Mit grafikkort er Nvidia Geforce gtx 460.. :)

Den larmer ikke på nogen måde.. den er som den altid har været :)
Avatar billede Flos Nybegynder
24. juli 2013 - 23:21 #14
Ups havde ikke nogen cd i da jeg kørte testen første gang (den kører også en test på cd'drevet hvor der skulle have været en cd i).. Men har lige kørt den igen. og nu gav tallet 1485,3..  Hvad betyder dette :)?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 01:51 #15
1019,6 og 1485,3 er alt for lavt for et GTX 760 som ikke er hæmmet voldsomt af en gammel CPU.
GeForce GTX 460 bør yde omkring 2675
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Jeg kunne evt godt tænke mig tallet for din CPU.

De 1019,6... kan det være din CPU du har set tallet på ?
Det passer nemlig nogenlunde.
Intel Core i5 760 @ 2.80GHz bør yde omkring 1180
(nogen test er nok med OC CPU og derfor vil din måling evt ende lidt lavere)
http://www.cpubenchmark.net/singleThread.html
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 01:52 #16
1019,6 og 1485,3 er alt for lavt for et GTX **460 som ikke er hæmmet voldsomt af en gammel CPU.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 01:57 #17
Jeg tror forresten ikke dit GFX er ved at dø, så havde det næppe gennemført testen.
Avatar billede Flos Nybegynder
25. juli 2013 - 13:32 #18
Nu har jeg kørt en test kun på cpu'en. Men den kommer ikke op med noget tal.. Kun en masse resultater for hver enkelt del inden for cpu'en.. (ikke noget samlet resultat.. :(
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 17:22 #19
Når jeg køre hele testen, så får jeg først et samlet tal for hele pcen.
klikker jeg derefter på "CPU Mark" så står tallet for min CPU nederst i hver kollone (This Computer), under mit tal står andre der kan sammenlignes med.

Det samme kan jeg se hvis jeg klikker på "3D Grahics Mark".
Dine tal er der hvor den grønne streg er.

Du burde som jeg få tal for alle test og alle enheder.. CPU/GFX/RAM/HDD osv.

Ved dit grafikkort er det "3D Grahics Mark" jeg søgte.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 08:20 #20
Afmeldt overvågning af spørgsmålet, da spørger ikke er vendt tilbage.