Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2013 - 13:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med MM-Visions bærbare

Hej, jeg har besluttet mig at købe denne bærbar: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714600010&gruppe=visionnotebook
Men da der er mange på nettet der skriver at den larmer meget, ville jeg høre jeres erfaringer med hvor meget den larmer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 17:24 #1
Men da der er mange på nettet der skriver at den larmer meget
Æhhh det er en ny model de kun har haft i meget kort tid.
Haswell er "lige" kommet på markedet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 17:28 #2
(det samme er GTX 765M)
Men hurtige grafikkort SKAL køles godt og blæsere larmer nu engang i bærbar.
Du burde være mere bekymret hvis "mange" sagde den var næsten lydløs.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 17:30 #3
Jeg kan tilføje at med de høje sommer-temperature vi har lige nu, så larmer ALLE pcer mere end en vinterdag, hvor du har 18 grader i stuen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 17:32 #4
Det største problem for bærbar med gode grafikkort og CPU er... varme.
MM er kendt for netop at køle deres pcer godt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 17:35 #5
Da du endnu ikke har uddelt point i nogen af dine spørgsmål, så må du heller få en vejledning med på vejen...

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2013 - 17:52 #6
Så der er ingen af jer der har erfaringer med netop denne bærbar?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 18:39 #7
Jeg har henvist 6 til at købe den, ingen af dem er vendt gnavne tilbage med klager, en er vendt glad og tilfreds tilbage og har takket.
Det er det nærmeste jeg kommer erfaringer med den.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2013 - 19:19 #8
Okay, tak for hjælpen :)
Bærbaren er nu bestilt og jeg regner med at få den på mandag :)

Niels vil du skrive et svar så jeg kan give dig point? :)
Avatar billede Tobi97 Novice
24. juli 2013 - 21:14 #9
ved ik om det er et generalt problem med vision men

min ven ahr en mm der er under et år gammelt hans harddisk bliver 60 grader, grafik kort er 70-80 (på batterispare mode)
cpu er ligeså varm.

men kan self også være min ven bare har været uheldig med sin(med et eller andet defekts). fordi det ekstremt varmt, men hyan nægter at få den til rep :S

så vær lidt ops på den måske kan blive varm(alle gamer bærbare bliver varme, men skulle helst ik blive så varm!!), du akn evt hente speccy (fra piriform) så kan du selv følge med i temps på den :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 01:33 #10
70-80 grader er altså helt normalt under spil.

Lad os se hvad et Nvidia er godkendt til...
95 til 105 grader, altså er 70-80 grader absolut intet problem!!
http://www.hardwaresecrets.com/article/NVIDIA-GeForce-Chips-Comparison-Table/132/2

70-80 grader lyder varmt for CPU, men er heller ikke alarmerende hvis det er under heftigt pres.

Niels vil du skrive et svar så jeg kan give dig point? :)
Jeg samler ikke på point, så du får hjælpen gratis.

Læg selv et svar og godkend det derefter, således her er pænt lukket efter os.
Avatar billede Tobi97 Novice
25. juli 2013 - 12:06 #11
Niels det er når den ikke bruges til spil, det er når den bare står og ikke bliver brugt ;) og 60 grader i en harddisk er alt for varmt ;) så vidt jeg ved så er over 50 grader skadeligt for harddisken
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2013 - 15:47 #12
.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2013 - 15:47 #13
Hov, den anden kommentar skulle have været et svar...
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2013 - 16:59 #14
Lyder til alle ikke er klar over dette, men mm tilbyder 2 x tjek af bærbaren indenfor de første 24 mdr kvit og frit så hvis du mener noget er helt galt så kontakt dem.. Gem dog alle papire osv som bevis mm.

Alle Vision computere leveres som standard med Vision ServicePack, hvilket giver en række ekstra muligheder. Herunder bl.a. hotline. Du kan gratis ringe til vores teknikere og få support på opsætning af programmer og hardware der er købt sammen med maskinen. Derudover tilbyder vi gratis serviceeftersyn inden for de første 24 måneder. Du har dermed mulighed for at få efterset din maskine på vores værksted gratis 2 gange, hvor vi bl.a. renser kølere, efterspænder alle dele, samt sikrer at systemet fungerer optimalt, og retter eventuelle problemer. Dette er en service der normalt koster kr. 500,- pr. eftersyn. du sparer altså kr. 1000,-

Overvåger ikke tråden, men synes folk skal læse det mm tilbyder deres kunder...