Avatar billede Mavourneeen Nybegynder
26. juli 2013 - 11:44 Der er 7 kommentarer

Computeren vil ikke starte..

Min bærbar computer vil som sagt ikke starte, i hvert fald ikke hver gang jeg tænder for den.

Når jeg trykker på tænd knappen kommer der lys i alle de dioder der plejer at være lys i, og computeren begynder at blæse, men skærmen forbliver sort.

Normalt hvis man vil slukke den på tænd knappen, skal man holde den inde, men i denne tilstand er det nok med et enkelt tryk på knappen så slukker computeren igen, og med endnu et enkelt tryk starter den op igen med blæser og det hele, men uden skærm.

Det mærkelige er så, at jeg i frustration blev ved med at slukke og tænde for den, og pille strømforsyningen ud og sætte den i igen, og pludselig startede computeren helt normalt op!

Da jeg så slukkede den igen, og skulle bruge den igen senere havde jeg samme problem :(

Nogle gange behøver jeg kun tænde/slukke nogle gange før den virker, andre gange kan jeg slås med den i en time uden resultat.

Håber der er en der kan hjælpe mig?

Info om computeren:
Acer Aspire bærbar pc med Windows 7
Avatar billede 50573433 Nybegynder
26. juli 2013 - 11:59 #1
Hej Mavourneeen
Jeg tror der er noget i vejen med din Hardddisk.
Når du næste gang får den til at virke, så tag endelig en kopi af dine data på harddiske.

Ud fra mine 25 års erfaring med Pc'er, som skaber sig sådan, så kan man få dem i gang nogle gange, men pludselig stopper 'festen' og alt er tabt.

Jeg kan gi' dig et eksempel med et ældre guldbryllupspar, som mistede alle deres billeder fra festen, da de ikke havde en kopi liggende nogen steder.
Avatar billede dani5927 Nybegynder
26. juli 2013 - 12:15 #2
Jeg har lige ordnet en stationær der gjorde det helt samme...
Jeg tænkte: Den skal da have noget luft.
Så jeg tog og pustede den igennem med en kompressor, ligeleder har jeg lavet en skærm ved at puste alt støvet ud af den :)
Du kunne da starte med at prøve at puste den i gennem :D
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 13:45 #3
Jeg tror ikke det er harddisken, men du kan nemt se hvem af os der har ret...

Næste gang den viser sort skærm, så fjern harddisken (typisk via en lille klap på bagsiden).
Er der forsat sort skærm, så hidrører det i hvert fald ikke harddisken.
Avatar billede Blandy Praktikant
26. juli 2013 - 14:42 #4
Når du booter din maskine, får du slet ikke billder, ej heller muligheden for at komme i BIOS?

Siden du kan slukke din maskine ved at trykke en gang, tyder meget på at windows slet ikke er begyndt at indlæse. Men normalt vil man få boot-order fejl hvis den ikke kan finde hdd. Eller hvis den ikke kan finde boot-partionen på hdd.
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
26. juli 2013 - 15:17 #5
det kunne også være at din bærbars skærm kabler. er gået i stykker... somregl sidder der nogle kabler der hvor computeren klapper sammen og åbner, hvis du måske uden at lægge mærke til det, kunne du have åbnet skærmen helt op, så skærmkablerne er knækket eller gået i stykker. :-)
Avatar billede djras Nybegynder
26. juli 2013 - 15:29 #6
Pil batteriet ud og tag strømstikket ud.
Hold startknappen nede i mindst 45 sekunder.
Slip knappen, og sæt strømstikket i.
Lad batteriet blive ude, og sæt strøm til laderen.
Prøv nu at starte computeren.
Det har virket for mig i flere tilfælde.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 16:16 #7
Jeg vil blot bekræfte, at selvom post #6 måske lyder tosset, så er det faktisk jævnligt en løsning.
(Vi plejer godt nok at sige 30 sekunder, men 15 ekstra skader jo ikke)