Avatar billede webweaver Praktikant
26. juli 2013 - 18:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Huske duplex-indstilling i Adobe Reader på specifik fil

Hej derude,

Jeg driver en håndværkerforretning og printer en del arbejdssedler ud. Disse arbejdssedler skal printes duplex (print på begge sider af papiret), men jeg sidder sgu altid og bander og svovler, fordi jeg bare får trykket print og oftest glemmer at tilvælge duplex, da det skal gøres manuelt hver gang. På den måde kan jeg smide to stykker papir ud jeg ved ikke hvor ofte og printe på ny med den rigtige indstilling. Det er møghamrende irriterende for at sige det mildt.

Er det muligt, at jeg kan få Adobe Reader til at huske min indstilling omkring duplex-print kun på den enkelte PDF fil? (arbejdssedlen) Det ville sgu være lækkert, for generelle dokumenter skal naturligvis ikke printes duplex.

Eller er man tvunget ud i en løsning, hvor man fx printer 500 ark ud, hvor kun bagsiden er printet og så smider dem i en bakke for sig i en af vores printere, og så bare printer arbejdssedlerne ud på dem? Altså bare forsiden ... Så skal jeg ikke tænke på det hver gang. Evt. have en printer kun til disse så? Det kræver så, at man kopierer en stak af disse jævnligt.

På forhånd tak.
Avatar billede finb Ekspert
26. juli 2013 - 18:36 #1
Til en start kan du jo genbruge den ENE fejl-side
og printe på bagsiden.
Ved ikke, om duplex kan tilknyttes selve filen som "metadata",
men det ville overraske, hvis det ikke er muligt.
Avatar billede webweaver Praktikant
26. juli 2013 - 20:36 #2
Det er rigtig nok, at den ene side kan bruges, men det er simpelthen alt for besværligt, at smide det ene ark i maskinen igen (bakken skal åbnes og alt det her) eller lægge det i den automatiske arkfødder og så derefter gå ind og kun printe den ene side ud. Så er det meget nemmere bare at printe det hele igen og sætte det flueben det kræver... Ja ved godt, det lyder åndssvagt, for det tager ikke to minutter at genbruges det ene ark, men det er daglig virksomhedsdrift i et kontormiljø, og det skal bare virke første gang og hver gang. Alt andet er et kæmpe irritationsmoment :-)
Avatar billede webweaver Praktikant
31. juli 2013 - 20:10 #3
Det lader ikke til, at der er et konkret svar på spørgsmålet. Men ellers tak for forslaget finb. :)