Avatar billede dani5927 Nybegynder
30. juli 2013 - 10:42 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at vise et program på en hjemmeside

Jeg arbejder hos en bager, de har et fint lille program som er lavet specielt til dem.

Programmet er til at skrive ind når man har sat noget i ovnen, så butikarbejderne kan se hvornår de forskellige ting er færdige.

Det vi nu gerne vil have, det er at kunderne også kan få adgang til at se hvornår de ting er færdige...

Kan jeg på en måde "streame" programmet over på bageriets Hjemmeside???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juli 2013 - 10:52 #1
Hvad er programmet skrevet i - er det noget, der allerede er web-baseret eller er det noget "lukket"?
Uanset hvad, er det ikke lige til højrebenet; du skal nok under alle omstændigheder have fat i dem, der har udviklet det til jer og høre deres syn på det.
Avatar billede sonalias Seniormester
30. juli 2013 - 10:53 #2
Det "nemmeste" er at uploade et nyt screenshot hvert 10. minut eksempelvis, også den løsning der har mindst krav til net stabilitet.
Avatar billede dani5927 Nybegynder
30. juli 2013 - 10:57 #3
#1 problemet er jo at det ikke er så pænt at sætte en der arbejder der til at rode med nogle andres program :)

Så vil de jo nok sige at hvis de skal gøre noget, så skal de gøre det, og til deres pris :P
Avatar billede dani5927 Nybegynder
30. juli 2013 - 10:57 #4
#2 hvordan gør jeg så det???
Avatar billede dani5927 Nybegynder
30. juli 2013 - 11:01 #5
programmet ser ud sådan her: http://imgur.com/sDQfEHa
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2013 - 11:06 #6
hvorfor ikke spørge http://apolloweb.dk/
de har jo lavet det, og kan nok let trække en kopi af data til en anden skærm uden mulighed for brugerinteraktion.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juli 2013 - 11:08 #7
Det lyder lidt som om, du fisker i en gråzone. Der vil givetvis være noget ophavsret på den software. Tilhører den ikke jer, hverken kan eller må I ændre i selve softwaren.

Men i forhold til at uploade et snapshot til websiden, så var det jo egentlig slet ikke nogen dårlig ide. Man burde kunne scripte sig ud af at bruge Snipping Tool til at gemme et billede af skærmen på en placering, webserveren kan se (hele tiden med samme filnavn), og så bare indlejre dette billede i websiden og lade begge dele ske med f.eks. 5-10 min. intervaller.
Avatar billede sonalias Seniormester
30. juli 2013 - 11:16 #8
Lige mine tanker CRKrogh ;) Men du kommer self ikke udenom lidt scripting...
Avatar billede dani5927 Nybegynder
30. juli 2013 - 11:18 #9
Tusind tak for svarene indtil videre... Jeg har lige skrevet en Mail til Apolloweb, så nu vil jeg vente på svar :)
Avatar billede dani5927 Nybegynder
30. juli 2013 - 11:25 #10
Men ellers, er det noget i den retning i synes jeg skal bruge til at tage Screenshots?: http://www.sobolsoft.com/autoscreenshot/
Avatar billede sonalias Seniormester
30. juli 2013 - 11:29 #11
Ja fint bud, og så et program / bat fil til at uploade den via ftp til jeres webserver
Avatar billede sonalias Seniormester
30. juli 2013 - 11:30 #12
(Du er dog nok mest interesseret i at finde et program der kan tage screenshots i png format da det generelt er bedre til websider, se wikipedia hvorfor)
Avatar billede dani5927 Nybegynder
30. juli 2013 - 11:35 #13
Har lige fået mail fra Apolloweb. De skrive at den er lavet i Flash, har i så nogle andre ting i gerne vil sige jeg kan gøre?
Avatar billede dani5927 Nybegynder
30. juli 2013 - 11:49 #14
Har lige fået af vide af apolloweb at den exe fil som jeg har er en output fil som der ikke kan ændres i, så han har åbenbart de filer som jeg skal bruge.
Avatar billede sonalias Seniormester
30. juli 2013 - 11:58 #15
Holder stadig på at løsningen med screenshot er lettest (billigst da i kan lave det uden apollo uden de store problemer)
Avatar billede dani5927 Nybegynder
30. juli 2013 - 12:02 #16
#15 Skal jeg oprette et nyt spørgsmål for at få hjælp til det? :)
Avatar billede sonalias Seniormester
30. juli 2013 - 13:28 #17
Du kommer ihvertfald til at vente til jeg har fri, og måske også først imorgen
Avatar billede dani5927 Nybegynder
30. juli 2013 - 13:34 #18
Tusind tak for alt det i har skrevet, manden fra apolloweb ville gerne gøre det, og så sagde bagermesteren, at han bare ville få ham til at lave det :) Ellers tak for hjælpen :D

Hvordan skal jeg lige fordele point?
Avatar billede sonalias Seniormester
30. juli 2013 - 14:16 #19
Dem du mener har hjulpet mest med at løse dit spørgsmål? her er ihvertfald et svar fra mig, så må de andre jo også lige smide et