Avatar billede Nickcap Nybegynder
30. juli 2013 - 17:06 Der er 13 kommentarer

Jeg vil starte et spil server udlejnings firma, nogen forslag til server?

Mig og en ven vil starte et spil server hosting firma.
Vi skal bruge en server til at starte ud med, vi har lige nu et budget på 15.000 kr. På grund af støj niveauet i rack servere, tror vi at vi vil starte ud med et tower. Har i nogen forslag til servere til den pris der vil kunne klare det.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2013 - 17:13 #1
Det er et meget lille budget i mine ører. Tænker hvad forbindelse internet har i? Går ud fra den skal stå derhjemme siden støj er et problem.
Tænker mere at internettet kommer til at være jeres flaskehals, da der ikke rigtig er nogen der gider at betale for en server med lag.
Avatar billede Nickcap Nybegynder
30. juli 2013 - 17:31 #2
Mit internet hastighed er 30/30. Vi håbede på at 15.000 er nok til at starte med, da vi ikke har lyst til at kaste for meget efter det og fejle
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 18:01 #3
30/30 så har du ret langt til noget professionelt 1000/1000.

Lej en Gigabit server for omkring 1000 pr måned he he.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juli 2013 - 18:01 #4
Husk lige - de danske ISP'ere tolererer ikke erhvervsbrug af en privat internetforbindelse, uanset hastighed.
30. juli 2013 - 20:25 #5
Hej,

Du skal leje en server i tyskland eller ligende, så starter du til en fornuftig pris og kan hurtigere begynde at tjene penge.

De har både brugte og nye servere, de brugte får du uden opsætnings gebyr.

http://www.hetzner.de/

(jeg ved det er rart at have serveren stående lokalt, men det meget bedre at hoste. Så kan du nøjes med et test maskine til 5.000 hjemme.)

Med venlig hilsen
Martin.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juli 2013 - 20:32 #6
#5

Husk lige - mange af de tyske ISP'er har stadig forbrugsafregning på linjer, der er til at betale; de er desværre ikke helt så langt fremme i skoene syd for grænsen, som vi er her i landet på det område.
Avatar billede Nickcap Nybegynder
30. juli 2013 - 20:53 #7
Ok lyder fornuftigt.

Men hvis jeg så skal købe en server til at stå hjemme, til gaming (måske bare leje ud til vennerne og lave sin egen server) hvad vil i så foreslå at købe (15.000)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juli 2013 - 21:06 #8
Hvis I skal have konceptet prøvet af, ville jeg nok gå efter en aflagt IBM x3400. Disksystemet i den er OK (SAS), den kan køre dual Xeon og egentlig også en OK mængde RAM - og den er til at komme til for penge, når der ellers er nogen til salg.
x3400'eren støjer heller ikke alverden, idet at blæserne i den er stor diameter i modsætning til dem, du finder i rack-servere.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. juli 2013 - 12:23 #9
Om det skal være en IBM x3400 vil jeg ikke gå ind i.
Jeg ville ihf nok ofre et par gode SSD og ikke spare på RAM.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. juli 2013 - 12:25 #10
#6
Da jeg brugte den type servere for nogen år siden, der havde jeg inkluderet 10-30 TB trafik pr måned, det kommer man trods alt et stykke med.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. juli 2013 - 16:39 #11
#10

Bemærk, jeg siger "mange af de tyske ISP'ere" - det er ikke ensbetydende med, at der ikke er nogen, der giver andre muligheder; kun at han skal være opmærksom på det.

SSD er udmærket i en hjemmeserver - i et servermiljø hører de hjemme som cache-lag. Til en server, der er afhængig af intern storage, vil den billigste/tilstrækkeligt hurtige løsning i forhold til størrelse være et RAID-array, hvad enten det så er SCSI320 eller SAS.

Jeg kører SAS i min egen over fire 10Krpm-diske, hvad der yder helt fornuftigt som bund for 6 virtuelle servere.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. august 2013 - 18:00 #12
i et servermiljø hører de hjemme som cache-lag
Enig, derfor jeg skrev "et par", jeg går ikke ud fra det dækker behovet for plads.

Jeg er for så vidt også enig i en del lejede dedicated servere er mere begrænset end de 10-30 TB jeg havde, jeg gav lidt ekstra for at få så meget, nogen har kun 1-5 som standard.
Avatar billede Nickcap Nybegynder
15. september 2013 - 09:56 #13
Tak