Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
30. juli 2013 - 17:53 Der er 5 kommentarer

Hvordan laver man en cirkel-graf?

Hejsa

Jeg har prøvet at se om jeg kunne finde ud af at bruge excel, det kunne jeg ikke.. Jeg har prøvet smartdraw og visio.. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan pokker man gør..

Jeg kunne godt tænke mig at lave sådan en graf her:

http://db.tt/0DVyzeIP

Er der nogen som kan hjælpe? :-)
Avatar billede finb Ekspert
30. juli 2013 - 18:12 #1
CorelDraw kan
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
30. juli 2013 - 18:50 #2
Tak, jeg er i gang med at downloade en trial - Er det noget som er mega bøvlet eller er det en direkte funktion? :)
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
30. juli 2013 - 19:41 #3
Finb: Jeg har nu prøvet at se om jeg kan finde rundt i det, jeg har fundet et plug-in, men den kan kun hjælpe mig med at lave sådan en graf over min plads på harddisken. Kan du være behjælpelig med metode, et link til hvor man lære om det eller lignende? :)
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
30. juli 2013 - 19:49 #4
Jeg har fundet linket her til den fulde version:

http://www.theguardian.com/world/interactive/2012/may/08/gay-rights-united-states

Den skal ikke være sådan aktiv på en hjemmeside, det er bare til en opgave..

Er der et mere beskrivende navn til den udover cirkel graf, så jeg kan finde noget på den selv? :)
Avatar billede anri Novice
02. oktober 2013 - 08:13 #5
Den letteste måde er nok at lade excel lave flere donut-charts ovenpå hinanden:
http://www.powerpointinfographics.com/blogs/news/6351480-how-to-create-a-multi-level-pie-chart