Avatar billede Morten Novice
31. juli 2013 - 22:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny pc

Hejsa min kæreste skal ha ny pc men da hun ikke bader i penge vil hun spare hvor hun kan, den skal bygges op omkring hendes nuværende Nvidia GTX 550 TI grafikkort, hun har 2 harddiske og en 550 watts strømforsyning, hendes budget er 3500kr med et kabinet vi samler selv for at holde prisen nede. Hun har pink neon i den hun har nu og det tager vi med i den ny så der skal gerne være glas side, kabinettet må gerne være et midi Tower men det kan vi sagtens selv finde, hvad vi skal bruge hjælp tilmed at finde det rigtige bundhold,cpu og ram til hende på forhånd 1000 tak ;)
Avatar billede sonalias Seniormester
01. august 2013 - 08:50 #1
Imo: underligt sted at ligge pengene (på glas kabinet) med så skrabet et budget, når det er sagt så søg på "Setup of the month mmo-champion" hvor de har en dude til at lave setups, det er et rigtig godt sted at starte og så evt vende tilbage hvis der skulle være enkelte spørgsmål tilbage
Avatar billede Morten Novice
01. august 2013 - 12:54 #2
Med en su på 5300 udbetalt hvor af over 75% dem skal bruges til husleje og diverse udgifter. Der næst kan et kabinet fås helt ned til 200 kr med glas i siden så det bør ikke være et problem.... Nu er det sådan at jeg søgte hjælp til at finde et bundkort en cpu og nogle ram som basser sammen med hendes 550 watts forsyning og hende nvidia gtx 550 ti..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. august 2013 - 18:56 #3
Du har frit valt på alle hylder mht CPU/MB/RAM i forhold til strømforsyningen og hendes GFX.

Dog vil jeg anbefale dig Intel CPU når du gamer.

Skal det forstås derhen at du søger hjælp til at finde bedst mulig CPU/MB/RAM til 3300 kroner ??
(3500 minus de 200 du har afsat til kabinet)
Avatar billede Morten Novice
01. august 2013 - 21:48 #4
Se bort fra kabinet

Budgettet er 3500 for at finde CPU+Bundkort+Ram
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. august 2013 - 08:31 #5
CPU, der er jeg ikke et sekund i tvivl 1633 kroner...
http://www.edbpriser.dk/processor/core-i5-i5-4670k-6-mb-intel-boxed-id-7335590.aspx

Bundkort, tjaa her med mulighed for senere at smide endnu et GTX 560 TI kort i og køre SLI (dit Grafikkort er næste du vil ønske at upgrade) 1074 kroner...
http://www.edbpriser.dk/bundkort/msi-z87-g45-gaming-id-7368420.aspx

RAM 2x4 = 8 GB til 512 kroner...
http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-hyperx-genesis-2-x-4-gb-id-4669103.aspx

RAM hvis du vil OC meget til 548 kroner...
http://www.edbpriser.dk/ram/gskill-ripjaws-x-2-x-4-gb-id-5364763.aspx

I alt ca 3219 kroner + lidt porto.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. august 2013 - 08:33 #6
* 550 TI
Eller senere købe 2 stk GTX 660 OC / GTX 660 TI / GTX 760 og smide dem i SLI (Du kan starte med et kort).

Husk i en Gamer pc er grafikkortet vigtigste komponent, vigtigere end selv CPU.
Avatar billede sonalias Seniormester
02. august 2013 - 08:44 #7
Rigtig fine valg NielsErikK, samme som Chad i mit link, tænkte faktisk bare at det ville være en god erfaring for dem at komme med et bud selv :) (Bortset fra gfx ofc)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. august 2013 - 08:44 #8
Der kan faktisk monteres op til 3 grafikkort i det bundkort, men jeg anbefaler kun 2.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. august 2013 - 08:46 #9
Jeg kan ikke lige se dit link sonalias, men tak for rosen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. august 2013 - 08:47 #10
(jeg kan godt se du har skrevet noget man kunne søge efter, men jeg har ikke googlet)
Avatar billede Morten Novice
03. august 2013 - 19:15 #11
Armen det er skide fedt Niels 1000 tak vil du ha point den her gang kan du bare sende som svar :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 08:37 #12
Nej tak, jeg samler ikke på point.
Du lægger selv et svar som du efterfølgende godkender, så her er lukket pænt efter os.

Velbekomme og rigtig god fornøjelse.  :-)
Avatar billede Morten Novice
05. august 2013 - 21:16 #13
Jamen så siger jeg igen 1000tak ;)