Avatar billede jps6kb Novice
01. august 2013 - 21:20 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Cisco EPC 3925 vs. 601W ip kamera på trådløs

Hej, jeg har fået et nyt modem fra YouSee (havde tidligere Netgear).
Efter jeg har fået det, kan mine ip-kameraer ikke komme på nettet.
Jeg kan uden problemer tilgå dem lokalt - men f.eks. noget som at sende en test-mail kan de ikke via wifi.
Hvis jeg sætter kabel i dem, og direkte i modemet, så kan de godt sende - uden problemer.
De er forbundet direkte via wifi til modemmet.

Er der nogen der har oplevet lignende og evt. har en løsning på det? Takker.
Avatar billede kimtheman Novice
04. august 2013 - 09:23 #1
har du åbnet for de forskellige porte så de kan tilgås udefra?
Avatar billede jps6kb Novice
04. august 2013 - 11:40 #2
Ja, altså som det ser ud lige nu, så er der ikke lukket for porte.
Jeg har forsøgt at indtaste nogle porte, hvilket ikke ændrede noget på kameraet, men blot gjorde, at jeg f.eks. ikke kunne forbinde via teamviewer udefra.

Jeg kan ikke finde noget port-filtrering på den trådløse del, hvilken jeg tror er problemet - eftersom det fungerer hvis jeg sætter kabel mellem kamera og modem.
Avatar billede kimtheman Novice
04. august 2013 - 11:48 #3
Når du siger det virker med kabel. Hvad/ hvor tilgår du dem så fra/ på?

Er det med direkte ip fra browseren, eller igennem dyndns adresse eller hvordan?
Avatar billede jps6kb Novice
04. august 2013 - 12:34 #4
Det er ikken oget dyndns?
Det er sat sådan op, at kameraerne er trådlåst forbundet med mit modem. Dét virker ikke.

Hvis jeg sætter et kabel i kameraet og modemet, og bruger dét i stedet for trådløs, så virker det.
Det er altså kun over trådløs, at det ikke fungerer.

Jeg kan godt tilgå kameraerne (webinterface) når de er på trådløs - men kameraerne kan bare ikke sende mails... kun når de er kablede.
Avatar billede kimtheman Novice
04. august 2013 - 16:45 #5
Har selv ip kamera over wifi.

Og du skal ind i dit modem/ routers interface. Og derinde skal du sætte en port op til dit ip kamera. Og på kabel går du så ind i dit ip kameras interface. Og derinde sætter du så samme port op. For ellers er der ikke hul igennem udaf til.
Avatar billede jps6kb Novice
05. august 2013 - 17:33 #6
I modemet, under Security > Firewall står der "No Ports Restricted" Som sagt har jeg heller ikke problemer når der er kabel i kameraet, og jeg har ikke mulighed for, at åbne porte specifikt på det trådløse - det er, så vidt jeg kan se, fælles for kablet og trådløs i modemet...
Avatar billede kimtheman Novice
05. august 2013 - 18:31 #7
Prøv lige at skriv den adresse du tilgår kameraet på....
Avatar billede jps6kb Novice
05. august 2013 - 18:48 #8
192.168.27.131 - lokalt på min netværk. Der er ingen problemer lokalt - hverken på trådløs eller kablet.
Avatar billede kimtheman Novice
05. august 2013 - 18:53 #9
Hvad bruger du så når det ikke er lokalt?
Avatar billede jps6kb Novice
05. august 2013 - 19:24 #10
Jeg forklarer det måske ikke godt nok.
Jeg skal IKKE tilgå kameraet udefra... problemet er, at selve kameraet ikke kan komme "ud af huset". Kameraet har indbyggede funktioner til at uploade billede via FTP og sende e-mails med vedhæftede billeder... det er DET den ikke kan via trådløs - men godt kan med kabel. Gi'r det mening? :)
Avatar billede kimtheman Novice
05. august 2013 - 19:59 #11
Du skriver
"Jeg skal IKKE tilgå kameraet udefra" Og alligevel skriver du "problemet er, at selve kameraet ikke kan komme "ud af huset". " Og mener du der, at selve kameraet fysisk skal sættes op udenfor, eller op i en garage eller hvad mener du?

Når du tilkobler den trådløst, så er det ikke fordi, den får en anden ip?

Så sikre dig i routerens interface, eller i ip kameraets interface, at sætte den op, så den har den samme ip hele tiden. Og så kræver det selvfølgelig også, at du har sat den trådløse del rigtig op, med den rigtige kryptering samt key osv. Så den kan tilkoble dig til din router/ modem. Og du kan også prøve, at tage al sikkerhed fra det trådløse, og se om det virker. Så kan du derfra spore dig ind på, om det omhandler krypterings/ trådløse lign. problemer.
Avatar billede jps6kb Novice
05. august 2013 - 20:18 #12
Okay, jeg prøver lige igen... det her kan jeg og kameraet:

TRÅDLØST:
Logge på og se "gennem" kameraet.
Ændre indstillinger på kameraet.

KABLET:
Logge på og se "gennem" kameraet.
Ændre indstillinger på kameraet.
Sende e-mail fra kameraet <---

Der er ikke separate indstillinger i modemmet for det trådløse... det er det der er problemet.. altså, at jeg ikke kan konfigurere det trådløse anderledes i modemmet.
Avatar billede kimtheman Novice
05. august 2013 - 20:30 #13
haha må indrømme fatter stadig ikke helt dine problemer.

Hvad skal du bruge kameraerne til hvis det ikke er meningen du skal kunne tilgå disse via din mobil telefon eller fra andre computere adnre steder i verden?

Er det "bare" meningen du skal tilgå disse kameraer mens du er hjemme foran din computer for at se hvad der f.eks. sker inde i stuen eller?

Og det modem du bliver ved med at omtale er vel en trådløs router/ modem ikke? For du har jo andre trådløse enheder der bruger routeren trådløse net?

Kan ikke rigtig se fidusen i at få sendt emails og uploade via ftp hvis det alligevel kun skal bruges på hjemmenetværket?
Avatar billede jps6kb Novice
05. august 2013 - 20:42 #14
E-mail og FTP skal ikke bruges på hjemmenetværket. :)
Når kameraet fanger bevægelse, er den sat op til, at sende en e-mail med vedhæftede billeder... men dét kan den ikke. Jeg kan godt tilgå den på lokal-netværket, så den er jo koblet op på netværket.
Mit modem (som er den eneste netværksenhed - også trådløs) vil godt lade kameraet sende, hvis jeg sætter et kabel mellem kamera og modem... men hvis der er trådløs forbindelse mellem kamera og modem, så får kameraet ikke lov at sende e-mail.

Giver det mening nu? :)
Avatar billede kimtheman Novice
05. august 2013 - 20:57 #15
kan du selv logge på kameraets interface når kameraet er trådløst? (altså uden kabel?)
Avatar billede jps6kb Novice
05. august 2013 - 21:13 #16
Ja, det kan jeg. Uden problemer.
Men på trådløs - når jeg sender en test-mail fra kameraets webinterface, laver den en time-out.
Hvis jeg sender en test-mail fra kameraets webinterface med kabel, kan den godt sende.
Avatar billede kimtheman Novice
05. august 2013 - 21:28 #17
Jeg vil stadig mene det er porte der skal åbnes både i dit router og i dit kamera.
Det må være noget firewalls funktion eller noget lign. der sættes igang når det er trådløst.

Den email du vil sende til. Er det tilfældigvis en gmail?
Avatar billede jps6kb Novice
06. august 2013 - 16:27 #18
Jamen det er vi helt enige i ... men det er netop det mit spørgsmål går på. :) For jeg har ikke mulighed for, at ændre netværksindstillinger i routeren for det trådløse kun... det er en generel f.eks. port-filtrering. Hvis jeg slår firewall-delen helt fra i routeren/modem, får jeg stadig ikke lov.
Avatar billede kimtheman Novice
06. august 2013 - 17:09 #19
Spørger lige igen:
Den email du vil sende til. Er det tilfældigvis en gmail?
Avatar billede jps6kb Novice
06. august 2013 - 17:15 #20
Nej, det er det ikke. Jeg har prøvet med forskellige udbydere. Tidligere sendte den FRA en gmail, men det er også ændret.
Avatar billede jps6kb Novice
06. august 2013 - 17:25 #21
Problemet er der også med kameraets FTP funktion.
Med kabel i, kan den godt uploade til f.eks. min VPS.
Med trådløs kan den ikke. Får timeout.
Avatar billede kimtheman Novice
06. august 2013 - 17:27 #22
Hvis du ikke selv har muligheden at ændre i den trådløse del. Så må du have fat i udbyderen da det ikke kan være meget andet end du åbner en port og så skulle man mene der kommer hul igennem.

Om ikke andet må de kunne fortælle dig hvor årsagen ligger i deres udstyr.
Avatar billede jps6kb Novice
06. august 2013 - 17:31 #23
Jeg har skrevet til dem (YouSee) - desværre går der gerne en uge eller to, før jeg får svar fra dem.

Jeg håbede lige, der var en, som kendte det modem jeg har, og som kunne et ninja-trick. Jeg må bare afvente YouSee, og se om de kan svare mig på det.
Avatar billede kimtheman Novice
06. august 2013 - 18:00 #24
Har de ikke en support du kan ringe til i stedet?

Ved jeg læste at nogle på det kamera havde problem med emails afsending hvis de havde TDC/ yousee

Men link ligger på anden enhed så skriver lige linket senere
Avatar billede jps6kb Novice
06. august 2013 - 18:10 #25
Jeg havde også hørt det med at der var problemer med YouSee og mail - men at man kunne sende fra en YouSee-mail. Det har jeg også prøvet - det er faktisk det den gør nu.

Men det virker fortsat ikke på trådløst. Eftersom den heller ikke kan FTP, tror jeg ikke det er isoleret til mail-delen ... det er bare kun det jeg skal bruge.

Supportens åbningstider matcher ikke helt med mine arbejdstider desværre - men i næste uge har jeg ferie - så må jeg ringe der, hvis ikke jeg har fået svar.
Avatar billede kimtheman Novice
06. august 2013 - 18:21 #26
Du har ikke mulighed for at slå router delen fra og så koble egen router på og derigennem styre det trådløse selv?
Avatar billede kimtheman Novice
07. august 2013 - 10:16 #27
Som lovet får du lige linket her.

Se på side 12, 13

http://www.safehome.dk/upload/278020.pdf
Avatar billede jps6kb Novice
15. august 2013 - 08:38 #28
Jeg har prøvet med en TDC mail, som jeg har fået i forbindelse med mit internet abonnement - men det er desværre samme resultat.
Jeg lader den lige stå lidt, i håb om, at der kan komme et guldkorn. Men mange tak for indsatsen i hvert fald. :)
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2013 - 09:44 #29
Ja må indrømme, jeg havde smidt egen router på. Og sendt signal igennem modem, og over til den nye router. Og deri sat porte op osv.
Sådan har jeg selv gjort det på mine trådløse ip kameraer.
Avatar billede kimtheman Novice
14. september 2013 - 00:32 #30
Kunne være fint hvis du lige skriver løsningen/ resultatet nu når du lukker. Så svaret måske kan hjælpe en anden senere hen der måske har samme problemer.