Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
03. august 2013 - 21:16 Der er 7 kommentarer

Noget helt galt med Windows 8

Hej alle eksperter,

håber virkelig nogen kan hjælpe!

Sidder i en rigtig håbløs situation. Først og fremmest frabedes al moralprædken, men konstruktive råd modtages med kyshånd.

Jeg er virkelig en dummie, så alle fag-udtryk må meget gerne uddybes!

De gamle har lige fået en ny Packerd Bell Easy Note TE PC med fabriksinstalleret Windows 8. Da de synes, det var vanskeligt at navigere rundt i, ville jeg forsøge at installere Windows 7 på den. Jeg har dog kun en 32-bit version liggende, som åbenbart ikke kan installeres.

Inden jeg gik i gang, havde PB PC'en et program der hed sikkerhedskopiering (af styresystemet?), så jeg kopierede en backup over på deres eksterne harddisk, inden jeg gik i gang.

Da jeg var i gang med at forsøge og installere Win 7, trykkede jeg "Formater", men først herefter fandt jeg ud af, at jeg ikke kunne installere Win 7 på PB pc'en. Dvs. jeg er kommet til at formatere det drev, hvor det der "Gendan til fabriksindstillinger" lå.

Nu sidder jeg i en RIGTIG kedelig situation, og jeg er svært frustreret.

1) Selvom jeg har geninstalleret Windows 8 på PB PC'en via den eksterne harddisk, så når man længst til der, hvor man skal indtaste sin E-mail (som startede man sin PC første gang efter køb), derefter genstarter den blot igen og starter ved skærmen "Vælg Sprog". Har prøvet både med "fejlfinding", "Nulstil din PC" og alle de andre funktioner, man kan (kan ikke lige huske, hvad de alle hedder). Intet ser dog ud til at hjælpe.

2) Når jeg nu slutter den eksterne harddisk (250 GB) til min egen PC, så kan jeg nu kun se en harddisk på 32 GB, hvor alle deres filer er væk, og kun de filer til sikkerhedskopieringen af styresystemet ligger. Hvor er alle filer henne? Og hvorfor skriver den, at den kun har 32 GB plads??

NU er mit spørgsmål, hvordan jeg får løst de to overstående problemer.

Håber virkelig nogen kan hjælpe, da jeg er ved at gå i spåner.

Bedste hilsner
Mads
Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
03. august 2013 - 21:21 #1
Tilføjelse:

Har lige forsøgt at opstarte Packerd Bell PC'en uden at have Harddisken tilsluttet, og nu kan den slet ikke boote. Jeg troede ellers, jeg havde "Nustillet PC'en" og fået kopieret systemet over på PC'en igen.

Håber virkelig nogen har et godt råd.

Mvh MAds
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2013 - 21:50 #2
"Først og fremmest frabedes al moralprædken"
Det skyldes vel så dette her?
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Madshovgaard
Jamen du skal da slippe, både for moralprædiken og hjælp:)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:53 #3
Du har formodentlig den Windows kode som du skal taste ?
Du bør kunne skaffe/låne nogle disk som har samme version af Windows som du startede med og så installere dem/den.

PS. Moral prædiken får du hvis jeg mener det skulle være på sin plads (men den er nu typisk forbeholdt folk som "skider" på hjælperne/Eksperten).
Du har godt nok 640 point ude, men de virker nu som ok efter hurtigt at ha luret dine gamle spørgsmål.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 22:03 #4
#2 Ved eftersyn er der vist kun et enkelt spørgsmål der har fået et grundigt svar og som måske burde uddeles point i, de andre er halvt afsluttet/løst/mindre godt rådgivet/ingen rådgivning.

Derfor min linje...
Du har godt nok 640 point ude, men de virker nu som ok efter hurtigt at ha luret dine gamle spørgsmål.  :-)

Prøv at se om ikke du fik dømt lidt hurtigt (der er også mange lukkede, også hvor der er uddelt).  :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2013 - 23:35 #5
#4 Jo jeg var måske lidt for hurtig. det var det med moral prædiken som irritere mig.

@Madshovgaard
Det skulle ikke være det store problem, at køre den Windows 7 32 bit ind på disken. Jeg går ud fra, at du er sikker på, at der ikke er noget på disken, som skal gemmes.
Du sætter simpelhen disken, som slave, til din egen computer. I diskhåndtering sletter du alle partitioner, hvorefter du opretter en ny på 50-80GB til windows og alle de små programmer. De store programmer lægges på en anden partition, som du kan lave nu eller senere. Så booter du op på den Windows7 DVD, og så skulle det køre.
Det lyder, som om, at du ikke har bundkort driverne til den nye maskine, og så kan den ikke komme på nettet. dem må du så finde, fra din maskine, på nettet. Når den nye maskine er på nettet, så opdater, og lad windows finde driverne.
Mangler du så stadig drivere, så prøv Slimdriver, MEN endelig den som er gratis. http://www.driverupdate.net/
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2013 - 00:48 #6
Jeg dropper åvervågning af spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2013 - 18:18 #7
Puha, varmen trykker:( åvervågning = overvågning. Bare for en ordens skyld.