Avatar billede miszar Nybegynder
04. august 2013 - 06:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

fejloprettelse

Fejloprettelse

Hej folkens. Håber i kan hjælpe mig lidt.

Jeg har idag fået skiftet processor, bundkort og RAM ud i min pc. Processor er en intel core i7 3770k Bundkort er Msi z77 mpower og RAM er Corsair Dominator DDR3 1600MHz 8GB.

Da jeg endelig fik samlet det hele og fået sat den til med strøm og det hele startede den op med 2 valgmuligheder
1 start reparation under start (anbefales)
2 Start windows normalt
Vælger jeg 1 prøver den at reparere* men kan ikke gøre det.
Vælger jeg 2 starter den bare op til hvor jeg kom fra med de to valg.

Har prøvet i boot alle muligheder, både med windows på et usb og på et dvd drev. Men hver gang uanset hvad jeg gør går den hen på de to valg som længere oppe.

Det virker som om jeg ingen valg har og at der er noget defekt.

Kan det være min gamle harddisk der skal skiftes ud?

Knus fra hende blondinen der prøver sig frem tihi.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. august 2013 - 06:54 #1
Med de udskiftninger du har foretaget skal du ikke forvente at du får styresystemet op at køre igen, prøv en genindstalering af styresystemet.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. august 2013 - 06:57 #2
Har du en DVD med ????? du har ikke skrevet om det er xp vista W 7 eller W 8 så kan du prøve med en reparer du skal boote op på skiven.
Avatar billede miszar Nybegynder
04. august 2013 - 06:59 #3
Har prøvet at installere windows i Boot både med usb eller dvd drev. Men hver gang jeg klikker på den i Boot så går den på en eller anden måde ikke igennem.
Avatar billede miszar Nybegynder
04. august 2013 - 07:00 #4
En dvd med hvad? Det windows 7 home
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 07:43 #5
Ja det var en Windows install dvd, som du blev spurgt om du havde.

Kan du uddybe din post #3 yderlig ?

Beskriv præcis hvad du foretager dig og hvad der sker.

PS.
Lækkert hardware du har fået købt dig.

Kan det være min gamle harddisk der skal skiftes ud?
Jeg synes det lyder som om det fungere korrekt, men måske du mangler noget driver halløj eller dvden ikke kan læses.

Nu er det vel en original Windows ?
(så vi ikke slås med et problem grundet kopi)
Avatar billede miszar Nybegynder
04. august 2013 - 07:50 #6
Jeg går i seng og svare senere idag:) Har prøvet at fixe dette i over 9 timer så er godt smadret og forstår ikke rigtig noget :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 08:08 #7
Fair nok.

Vi har brug for den detaljerede beskrivelse, for at lokalisere din præcise fejl.
(så vi ikke skal gætte os frem)

Sov godt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. august 2013 - 09:59 #8
Hej.

  Prøv lige at boote fra din Windows-DVD igen, vælg "Installation" og derefter "Reparer. Så skulle den gerne detektere hardware på ny og installere drivere til det, der måtte mangle.

De bedste hilsner
Avatar billede miszar Nybegynder
04. august 2013 - 15:44 #9
Godmorgen og hej igen! :)
Nu skal i høre. Jeg har i denne menu
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/971784_413659848751898_1930056839_n.jpg
Prøvet at ændre mange ting, i overclocking settings, og i mainboard settings under boot. - intet virker.

Jeg har prøvet at starte ved f11 så den kommer frem med dette
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1014268_413819128735970_115683697_n.jpg
Hvorefter jeg enten har haft windows på usb nøgle eller dvd drev men hver gang jeg har prøvet at klikke på en af dem så har den genstartet og startet op i Windows fejloprettelse igen.

Jeg har prøvet at lave en systemgendannelse, uden held, da mit keyboard mærkeligt hoppede af i den.

Tror næsten jeg har prøvet alt, men den ender hele tiden op i Windows fejloprettelse.

det en windows 7 home. Har også prøvet med nogle forskellige cracket versioner nu, men den vil den heller ikke læse.

Har faktisk aldrig oplevet noget lign. som det her.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 17:57 #10
Du starter med at vælge en option i BIOS der sætter alt til standard, OC er bandlyst ved fejlretning af din type.

Du har vel aldrig haft Win8 på disken ?
For så slås du nok med secure boot, der i BIOS skal disables.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 17:58 #11
Uanset hvad, så prøv at finde secure boot og disable det.
Avatar billede miszar Nybegynder
05. august 2013 - 00:51 #12
Det var en meget simpelt ting der løste det hele... grunden til den ikke har kunnet læse disken da den sku boote er fordi jeg intet dvd drev har, kun et ekstern dvd drev. Så fik et gammelt dvd drev ud af en anden pc og sat i min, så virkede det :)
Avatar billede miszar Nybegynder
05. august 2013 - 00:51 #13
Så den er løst:)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 00:57 #14
Nåå du havde glemt at give os oplysninger, din slampert.  :-)
Avatar billede miszar Nybegynder
05. august 2013 - 01:12 #15
Jeg er altså blondine! :D haha ... Vidste dog ikke det ville gøre en forskel med et rigtig dvd drev og et eksternt
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 01:27 #16
Naa ikke andet end den ene booter via SATA driver og den anden via USB driver.  ;-) *G*