Avatar billede Slettet bruger
04. august 2013 - 22:49 Der er 8 kommentarer

HP bærbar vil ikke "bruge" batteri

Hej

Her den anden aften gik min HP bærbar (HP touchsmart tm2) lige pludselig ud, mens den stod og kørte på batteriet. Ved hjælp af at fjerne batteriet og holde tænd/sluk knappen nede i 30 sekunder og så tænde den fik jeg liv i den igen.
Problemet er nu bare at min computer ikke vil lade batteriet (der nu konstant har 49 % tilbage) og hvis jeg tager opladeren fra slukker den med det samme.
Jeg har prøvet at opdaterer softwaret for batteriet men intet virker. Jeg har også prøvet at rense batteriet uden resultater.
Computeren kører helt fint med opladeren i.

Skal jeg købe et nyt batteri eller er problemet et andet sted?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 23:43 #2
Du er nummer 3 jeg møder på eksperten i løbet af ca en uge med præcis den beskrivelse (jeres % svinger), ja et nyt batteri.

Det samme måtte jeg for nogen tid siden (samme symptom på det var færdig).
Avatar billede milter Ekspert
05. august 2013 - 00:02 #3
Din computer har et lithium-ion batteri. Prøv at læse lidt om den type her:

http://www.techrepublic.com/blog/five-apps/five-tips-for-extending-lithium-ion-battery-life/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 01:56 #4
Ja det kunne være nyttig viden til det nye batteri, men ændre vist ikke på problemet med det nuværende.
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
05. august 2013 - 10:23 #5
Hej Nina9,

Jeg havde samme problem med min gamle Medion PC.

Hvad står der når du holder musen over batteriikonet nede i bundlinjen?

På min stod der "1% tilbage (tilsluttet, oplader ikke) - står der også det her, blot med 49%?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 11:03 #6
Problemet plejer at være alt ser normalt ud, bortset fra procenttallet hverken stiger eller falder (og batteriet er færdig).
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2013 - 17:01 #7
Tusind tak for jeres mange og hurtige svar.

Min HP er omkring 3 år gammel, men har kørt uden et eneste problem. Der er intet galt ud over at den ikke kan kører uden en oplader tilsluttet. Jeg tror jeg vil købe et batteri og se hvad der sker.
Avatar billede milter Ekspert
05. august 2013 - 20:41 #8
#7.

NielsErikk har med næsten 110% sikkerhed ret i, at batteriet er afgået ved døden.

God batteripleje kan spare dig en del penge i det lange løb.