Avatar billede pa68 Nybegynder
04. august 2013 - 23:07 Der er 5 kommentarer

Radiofrekvenser i København

Hej

Jeg kørte i dag den 4. august inde på Nørrevold i København. Bilradioen kører dæmpet, og kl. ca. 13 starter det mest bjergtagende stykke musik. Jeg hører det med et halvt øre pga trafikken, og tænker at jeg lige skal høre hvad det er for et stykke musik, og hvilken radiokanal det er. Så kører jeg ned i parkeringskælderen under Torvehallerne for at parkere - og væk er signalet. ØV! Alt jeg ved er, at det var 97,7 MHz radioen kørte på. Efter en tur på nettet, finder jeg ud af at det er en lokalradio på Frederiksberg der sender på den frekvens, og at de ikke sender pt. Hvad gør jeg nu? Hvor finder jeg ud af noget mere om hvilken radiokanal det kan være?

På forhånd tak!

:-) Peter
Avatar billede finb Ekspert
04. august 2013 - 23:26 #1
Der er en hjemmeside, hvis du fløjter/synger melodien, foreslår den titler
Avatar billede pa68 Nybegynder
04. august 2013 - 23:32 #2
Det værste er, at jeg var 10% opmærksom, tænkte at det tager jeg lige om lidt, jeg koncentrerer mig lige om trafikken, og slog det ud af hovedet. Så jeg har minus erindring om musikken, blot at rytmen og stemmen var god, rigtig god!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 23:40 #3
Mail radiostationen og hør dem hvilken musik de spillede fra 1245 til 1315.
Avatar billede jk45 Forsker
05. august 2013 - 05:07 #4
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 09:36 #5
Dem her er det helt sikkert ikke.
Radio Kultur
Radio Fokus - Frederiksberg Lokal Radio

Den her er det nok ikke.
Frederiksberg Natradio

Så der er 4-5 muligheder inc Frederiksberg Natradio.
Du starter med at høre om de sender på det tidspunkt (de skiftes jo til at sende på frekvensen).