Avatar billede miszar Nybegynder
05. august 2013 - 00:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dårlig opløsning efter boot

Hej nu har jeg fået min pc til at virke igen med min nye processor, motherboard og RAM .
Jeg har fået bootet den og fået windows installeret.
Efter det installerede jeg de nye drivers til mit motherboard og derefter til mit grafikkort.
Men det som om der er noget galt. Sådan noget som ikoner i proceslinjen og ikoner på skrivebordet er meget større end normalt. Går jeg på facebook eller skype fylder det næsten halvdelen af skærmen , selv i minimeret.
Opløsningen er meget dårlig, det ligner noget man ser i minecraft eller fra en meget gammel pc/pcskærm.

Jeg har opdateret mine grafik drivere helt og jeg har sat opløsning på det højeste.

Nogen forslag? :S
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 01:12 #1
Det lyder til at være din driver til grafikkortet som ikke er korrekt/virker korrekt.
Prøv at uninstall den, reboot og så reinstall.
Brug evt slimware til at reinstall.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

Virker det ikke i første forsøg, så fjern driveren med Revo...
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 01:16 #2
Nu bruger du vel den rette forbindelse til grafikkortet ?
Som test så prøv evt den ekstra jeg mener at huske du har på dit bundkort (jeg er for træt til at tjekke du har en ekstra).

Oplys også hvilken opløsning du kører med (et gæt kunne være 640x480)
Avatar billede miszar Nybegynder
05. august 2013 - 01:33 #3
Jeg har jo installet direkte fra cd rommen jeg fik med til grafikkortet og derefter har jeg opdateret driverne.
Min opløsning er 1920x1080
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 02:01 #4
1920x1080 så fatter jeg hat af dit problem.

Teoretisk kan du ha valgt zoom i din browser og meget store iconer i win, men samtidig og uden at opdage det, det lyder ikke sandsynligt.

Et screenshot vil måske få mig til at forstå dit problem (selvom jeg nok tænker mindre klart grundet træthed).
Avatar billede miszar Nybegynder
05. august 2013 - 02:14 #5
To sekunder så finder jeg et
Avatar billede miszar Nybegynder
05. august 2013 - 02:18 #6
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 10:27 #7
1.920px × 1.080px (skaleret til 1.024px × 576px)
Der ændres ved dit billed når du uploader det.
Jeg bruger ikke skype, men synes nu baggrunden ser helt ok ud.
Avatar billede miszar Nybegynder
08. august 2013 - 20:08 #8
Fik geninstalleret drivere og nu virker det igen