Avatar billede SlagtArn Nybegynder
05. august 2013 - 03:02 Der er 13 kommentarer

Ny bærbar :)

Hej drenge, jeg søger en ny bærbar, som primært skal bruges til studie, men også gerne må kunne trække nogle spil, som fx. LoL, Diablo 3, Skyrim.
Jeg ville høre om i mener det er muligt at finde sådan en, til max 5000 kr?

Jeg har haft kig på disse to:
http://www.pricerunner.dk/pi/27-2905889/Baerbare/HP-Pavilion-15-e040so-(E6H18EA)-Produkt-Info
http://www.pricerunner.dk/pi/27-2903034/Baerbare/HP-Pavilion-15-e030so-(E5J74EA)-Produkt-Info

Håber at høre fra jer snart :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 09:56 #1
Af de 2 nævnte er HP Pavilion 15-e040so (E6H18EA) bedst.
De er ens på nær grafikkortet.
Den er uegnet til spil grundet det ringe grafikkort (selvom det er bedst af de 2).

Skal du spille små spil på den, så er her et bud med GT 740 grafikkort.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=790146

Skal du spille mere tunge spil, så må du op i GT 750 grafikkort.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=792139

Normalt anbefaler jeg fra GT 750 og op, selv GT 750 er ikke et imponerende grafikkort, dem med rigtig gode grafikkort koster fra ca 8000 kroner.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 10:08 #2
GT 740 vil give dig følgende FPS:

The Elder Scrolls V: Skyrim
Low settings 47.752

Medium settings 40.12

High Settings 29.552

Ultra settings 14.9

GT 750 vil give dig følgende FPS:

The Elder Scrolls V: Skyrim
Low settings 72.82

Medium settings 49.23

High Settings 34.73

Ultra settings 19.9

Normalt anbefales mindst 30 FPS.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 10:14 #3
Et GTX 765 (så er vi oppe i 8000 kroner), giver mulighed for pænest mulig billed, nemlig Ultra settings.

GTX 765 vil give dig følgende FPS:

The Elder Scrolls V: Skyrim
Low settings Ikke oplyst, men mange.

Medium settings 85.93

High Settings 63.13

Ultra settings 36
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 10:19 #4
PS.
Husk et kommende spil bliver mere og mere krævende, forventer du at ha pcen i 2-3 år, så skal den jo være forberedt til at kunne klare de spil som udkommer om 2-3 år.

Derfor bør du sigte efter et kort, der kan klare de spil som udkommer sidst i pcens levetid.
(Derfor jeg anbefaler mindst GT 750)
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
05. august 2013 - 10:25 #5
Købte min Acer V3 på tilbud i Elgiganten. 5000 kr.

2 GB grafik (godt til spil) og 8 GB RAM.

Den er med Full HD skærm og jeg har ikke fortrudt købet.

Derudover leveres den med Dolby Home Theater.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 12:08 #6
2 GB grafik (godt til spil)

2 GB RAM på grafikkortet fortæller absolut intet om, om den er god til spil.
Det er selve GPU man skal se på.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 12:12 #7
#5
Det er fint du er glad for din pc, men jeg ved med sikkerhed at dit grafikkort ligger i den lave ende (jeg kender nemlig de GPU som sidder i Acer V3).

Når du råder om pcer, så lyder du som en husmor der lige har købt sin første pc.
(ikke skrevet for at fornærme dig, men ud fra håbet om du begynder at sætte dig ind i tingene FØR du råder andre)
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
05. august 2013 - 12:47 #8
Det er altid dejligt med noget respons. Jeg vil dog ikke mene jeg vildleder når jeg fortæller den er god til spil. Det var måske forkert at sætte parantesen netop der, men jeg tror generelt set folk er ligeglade om det er grafikkortet eller GPU'en - bare den kan løse de behov folk har.

Det er korrekt at hvis du vil opleve spil i 4K-opløsning og skal spille tunge spil som næsten kun en AlienWare kan klare, så skal du ikke vælge denne Acer. Men så tror jeg ikke a #0 havde valgt at kalde det en studie-pc der skal kunne spille, med et budget på 5000 kr.

Jeg beklager dog hvis det var forkert at sætte "(godt til spil)" ud for grafikkortet. Hovedsagen er at den både kan spille krævende spil (Jeg spiller RO2 i fuld grafik og opløsning, uden lag).
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
05. august 2013 - 12:51 #9
Du får lige hele beskeden, som også er sendt i PM, her:

Hej Niels Erik,

Det er altid rart at få respons på sine udmeldinger.

Jeg vil dog ikke mene jeg vildleder ham når jeg fortæller at computeren er god til spil. For det er den.

Med sin FullHD-skærm, i7-processor, 2GB Nvidia GT 640M grafik og Dolby Home Theater lyd vil jeg mene at denne computer er et ret godt køb.

Desuden får man et godt indtryk af kvalitet da en stor del af computerens design er udført i aluminium.

Vedkommende skal bruge en studie-pc, som dog også kan trække få spil. Hans budget er 5000. Jeg "råder" ham blot om at jeg ikke har fortrudt mit køb. Denne computer er perfekt til prisen.

Om det så er GPU eller grafikkortet der står for den gode spilydevne er for mig underordnet. Bare den opfylder mine behov :O)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 13:10 #10
GPU er en del af grafikkortet.
(du tænker måske på CPU)

GT 640 er ikke det værste grafikkort, men i den lave ende.

GT 740 er efterfølgeren til GT 640 og yder mere, det sidder i den "lille" pc jeg har anbefalet ham, prisforskellen er helt klart den ekstra ydelse værd, særligt når han skal se på ikke kun i dag 8hvor GT 640 ville række), men også 2-3 år frem (hvor GT 640 bliver for presset).
PCen med GT 740 koster under 5500 kroner.

PS.
Det med husmor var mindet på din udtalelse:
2 GB grafik (godt til spil)

Man kan jo finde grafikkort der kun yder 20% af dit med 2 GB RAM på kortet, men også kort der yder 500% af dit med 2 GB RAM på kortet.
Altså siger mængden ikke noget om kortets ydeevne.

GeForce 310M Yder 221
GeForce GT 640M LE Yder 885
GeForce GT 740M Yder 987
GeForce GTX 680MX Yder 4381

Alle disse grafikkort til bærbar fås med 2 GB RAM, blot så du kan se at RAM ikke er det afgørende i dette tilfælde.  :-)
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
05. august 2013 - 14:00 #11
Vi er enige. Ville heller ikke blande RAM ind i den del. Det var forkert formuleret af mig ;)

Ville blot liste op hvad den har.

Problemet er nok bare at han kun har 5000 kr. Til den pris finder man næppe de helt store gamer-computere.

Men man kan sikkert finde nogle fornuftige computere på markedet. Den jeg købte var sat ned fra 7000 til 5000. Måske fordi den er udgået hos Elgiganten.

Det kan jo også være ligemeget om der står Acer, Asus, HP eller Medion. Selv har jeg gode erfaringer med Medion-computere mht. ydevne. HP er jeg knap så begejstrede for, men de er sikkert helt fine. Synes dog de er for plastik-agtige ? :S

Uanset hvad skal du nok finde noget - men hold øje med Elgigantens Weekend-rabatter - der er typisk nogle ret gode tilbud! :)
Avatar billede SlagtArn Nybegynder
06. august 2013 - 17:40 #12
Det ser meget fint ud, jeg har nu kig på en fra England istedet, 9.4 på trustpilot.

Hvad siger i til denne her, til 6000 kr. cirka??
Chassis & Display
SkyFire: 14" Matte HD+ LED Widescreen (1600x900)

Processor (CPU)
Intel® Core™i7 Quad Core Mobile Processor i7-4700MQ (2.40GHz) 6MB

Memory (RAM)
8GB KINGSTON HYPER-X GENESIS 1600MHz SODIMM DDR3 (2 x 4GB)

Graphics Card
NVIDIA® GeForce® GTX 760M - 2.0GB DDR5 Video RAM - DirectX® 11

Memory - Hard Disk
250GB SERIAL ATA II 2.5" HARD DRIVE WITH 8MB CACHE (5,400rpm)

DVD/BLU-RAY Drive
8x SATA DVD±R/RW/Dual Layer (+ 24x CD-RW)

Memory Card Reader
Integrated 2 in 1 Memory Card Reader (SD, MMC)

Thermal Paste
STANDARD THERMAL PASTE FOR SUFFICIENT COOLING

Sound Card
Intel 2 Channel High Definition Audio + MIC/Headphone Jack

Bluetooth & Wireless
GIGABIT LAN & INTEL WIRELESS 802.11N CARD INC. BLUETOOTH 3.0

USB Options
2 x USB 3.0 PORTS + 1 x USB 2.0 PORT AS STANDARD

Battery
SkyFire 14" Series 6 Cell Lithium Ion Battery

Power Lead & Adaptor
1 x UK Power Lead & 90W AC Adaptor
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
07. august 2013 - 10:26 #13
Det er som sådan også meget fint, meeen...

Hvad hvis den har en defekt? Nu kender jeg ikke Englands Købelov, men jeg har på fornemmelsen at den stiller dig på lige fod med ansatte i Ryanair.