Avatar billede langoe Mester
05. august 2013 - 11:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"En mistænkelig indgående netværksforbindelse er blokeret"

Kilde-IP-adresse xxx.xxx.x

De angivne IP adresser er forskellige. Jeg tænker, om det er spammails der fanges, eller om det er en hacker, der er på vej?

Mit virusprogram har sidste uge givet denne besked 990 gange...
Virusbeskyttelse McAfee, og Windows 8.

Disse meddelelser begyndte at løbe ind samtidig med, at jeg fik fibernet, og de tager til i omfang.

Hvad sker der, og hvad gør jeg?

Jeg kan tilføje, at når jeg anvender mobilt bredbånd er der absolut intet at bemærke.

Nogen der har råd, hjælp eller forklaring???
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 12:28 #1
Hvilken port bruger de indkommende IP ?

Det kan sagtens være ganske uskadelige ting, lukker du som eksempel utorrent, så vil de andre klienter i nogen tid forsat søge forbindelse (indtil det går op for dem du har lukket din klient).

Som sagt, blot et eksempel på uskadelige indkommende forbindelser der vil poppe op (alt efter dine indstillinger).

Jeg valgte UT som eksempel, fordi det er noget mange med fiber bruger, men få med mobilt bredbånd.
Avatar billede langoe Mester
05. august 2013 - 12:37 #2
Jeg ved ikke, hvordan man ser, hvilken port de bruger.

Hvad betyder utorrent?

Jeg har i øvrigt fundet ud af at det er McAfees firewall der fanger de "mistænkelige indgående netværksforbindelser", så det er vel ikke spammails?

Fibernetudbyderen kan ikke bidrage med nogen forklaring, men årsagen må jo skulle findes der.
Avatar billede chalde Seniormester
05. august 2013 - 14:02 #3
Kan du komme med et eksempel fra McAfee's log med hele indholdet af et event?
Avatar billede langoe Mester
05. august 2013 - 15:32 #4
Jeg kan ikke kopier teksten herind. Men jeg ser nu at den skriver mere end det jeg skrev ovenfor

F.eks.
En mistænkelig indgående netværksforbindelse er blokeret. Kilde-IP-adresse 193.111.104.1

Computeren 193.111.104.1 forsøgte at oprette forbindelse til TCP port 50634 på din computer uden din tilladelse.

--
I øvrigt ser jeg at
IP-adresser og port nr. er forskellige fra gang til gang.
Avatar billede 2Mida Praktikant
06. august 2013 - 00:02 #5
193.111.104.1 = Nordnet, Bromma Sverige - har du noget svensk bankforetning og deres software?
Avatar billede langoe Mester
06. august 2013 - 10:17 #6
Ja. Hvordan ser man, hvor IP-adressen hører hjemme?

Så er det måske, som det nævnes i #1?
Avatar billede chalde Seniormester
06. august 2013 - 14:38 #7
Avatar billede langoe Mester
17. august 2013 - 09:50 #8
Hej chalde

Vil du give et svar så du kan få point.

Mvh
Avatar billede chalde Seniormester
17. august 2013 - 10:07 #9
Ingen point til mig tak :)
Avatar billede langoe Mester
17. august 2013 - 11:24 #10
Så får jeg dem selv