Avatar billede deadman Nybegynder
05. august 2013 - 14:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Eksperten

Der var en gang et IT forum der blomstrede med genier af den ene og den anden slags. Her kunne folk få hjælp inden for ganske kort tid - de fleste gange inden for ganske få timer.
Ejerne bag siden lod til at have store planer for siden, bl.a. genindførelse af coadmins (der er kun 1 nu og pt. er det langt nok!) og tvangslukke spørgsmål. Ejerne bag siden glemte vist dette (glemt eksperten.dk?) for der er endnu intet sket. Ja de behøver ikke skynde sig med coadmins, for det er vist ikke nødvendigt længere, men tvangslukning er stadig aktuelt og vil blive ved med at være aktuelt.

Blog indlæg fra 08. februar 2011:
Den gode nyhed er at Eksperten aldrig har haft flere besøgende. Næsten 550.000 besøg og 1,2 millioner sidevisninger blev det til i januar 2011.

Gad vide om det overhovedet kommer op på halvdelen her 2½ år senere?

Er eksperten her om 1-2 år? Ja, hvis IDG gider tage sig sammen og LYTTE til de garvede brugere, samt tage kritikken til sig omkring div. bugs der gang på gang er meldt ind, men ikke rettet efter flere år!
Sker der intet, er eksperten død inden år 2016.

Men det kan jo være siden er nem at have liggende, ikke kræver så meget plads/data/serverkraft og dermed blot er for at have en indtægtskilde fra div. reklamer på siden???

Ja vi er nogen der undrer sig, og BURDE have sagt "rend mig" til eksperten.dk - men et eller andet sted bliver vi ved med at håbe at noget sker...
Avatar billede Blueeyez Mester
05. august 2013 - 15:15 #1
Hvis du opretter en side med godt design og uden reklamer eller reklamer der intet har med computere (misvisende) så vil du kunne få en del fra eksperten over på det ;-)

Holder selv eksperten ud ved at benytte dolphin på iphone og adblock, men læser kun... Gider ikke deltage da eksperten er forladt af kaptajnen som du selv nævner... Og alt for mange der spørger uden at deltage eller på anden måde pisser på os....

Overvåger ikke tråden.
Avatar billede keysersoze Guru
05. august 2013 - 15:21 #2
Eksperten er solgt - og det er ikke IDG, der står for det mere...
Avatar billede deadman Nybegynder
05. august 2013 - 16:16 #3
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2013 - 16:47 #4
glem det

de fleste siver stille og roligt væk fra eksperten

folk laver deres egne regler herinde uden der bliver grebet ind

tag det som en oplevelse
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2013 - 17:02 #5
Avatar billede keysersoze Guru
05. august 2013 - 17:05 #6
Gætter på at den ny ejer, jobindex, i hvert fald i en periode kører videre med de gamle navne. Så hut jeg visker betyder det også at Lars ikke har noget med E at gøre mere - så lige pt er der vist hverken admins eller coadmins.
Avatar billede milter Ekspert
05. august 2013 - 22:01 #7
Regler eller ikke regler, hvor mange nye brugere gider læse FAQ'en eller tænke sig lidt om, før de stiller et spørgsmål med overskriften "Hjælp!!!" om printerproblemer i kategorien "Diverse" ?  :-)

I "de gamle karmadage" opstod der regelmæssigt nogle gevaldige slagsmål her på eksperten.dk. I dag ser ederne og forbandelserne ud til at være blevet afløst af et mere moderat ordvalg, og stridighederne ser mere ud til at dreje sig om spørgernes attitude, tak for hjælp eller lukning af spørgsmål, f.eks. her:

http://www.eksperten.dk/spm/982356
http://www.eksperten.dk/spm/983616

Ja, det ville være rart, hvis eksperten.dk kunne gøre brugen af pointsystemet så klart, at selv de fleste analfabeter kunne forstå det.

Ja, det ville være rart, hvis der var mulighed for på en tydelig måde at udpege spørgere, som er ubehøvlede eller ikke gider vende tilbage med tak eller nogen anden form for respons på indlæg.

Ja, det ville være rart, hvis alle spørgere kunne tvinges til at læse FAQ'en igennem, før de kan stille et spørgsmål.

Min erfaring gennem efterhånden en del år er, at der hele tiden kommer nye "eksperter" til trods alle minusserne.
Avatar billede deadman Nybegynder
04. september 2013 - 22:09 #8
Lukker og slukker.
Eksperten er en død sild.