Avatar billede Raakjaer Juniormester
08. august 2013 - 08:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny mus - gamer

Hej Eksperten

Jeg har brug for jeres råd i forbindelse med køb af en ny mus.

Jeg har en Microsoft Intelli Explorer 3.0, som efterhånden er ved at være 7-8 år gammel, og det har sat sine spor.
Jeg ville foretrække at købe en mus magen til ovenstående, men de laves desværre ikke mere :(

Jeg har i mellemtiden prøvet en Roccat Kone og en Steelseries Sensei Raw Rubber, men de er begge solgt videre, da jeg slet ikke kunne bruge dem.
Jeg gamer lidt og i FPS spil (bl.a. CS), kan de sidstnævnte mus ikke bruges - da jeg kører med en mellem sensitivitet, løfter jeg musen en del. Og når jeg løfter og sætter musen igen, så rykker markøren sig, hvilket er utrolig distraherende..
Det problem har jeg ikke med min MSI 3.0.
Jeg har læst lidt på nettet, og det kaldes vist LOD (lift off distance), som skal være så lav som mulig.

Jeg har kigget på Razer Deathadder, som jeg har hørt godt om, og som vist ikke skulle have LOD-problemet. I hvert fald ikke på alle modeller.

Så mit spørgsmål er - kender I nogle mus, som minder meget om MSI 3.0, og som har samme egenskaber? LOD skal være så lav som mulig eller kunne indstilles.
MSI er optisk, og måske den nye mus også skal være det?
Hvis man kan finde en nyere version af MSI, så er det at foretrække.

Lad mig høre fra jer :)
Avatar billede chalde Seniormester
08. august 2013 - 11:15 #1
Jeg stod i samme situation som dig (min 3.0 var døden nær og jeg har havde brug for nogenlunde samme form og liftoff).
Først prøvede jeg en Corsair M40, men den er til klo-greb, så den røg retur inden jeg overhovedet fik sat den til.

Jeg har nu en Steelseries Sensei, men ikke Raw. Der har du mulighed for at indstille liftoff så den er præcis som på 3.0.
Efter en kortere tilvænningsperiode (den har ikke samme hældning, men nu har du jo prøvet formen), er jeg blevet virkelig glad for den. Overfladen er ikke rubber, men højglans plastic. Det troede jeg ville blive et issue, men har ikke skabt problemer eller andet.
De ekstra knapper på højre side har også givet lidt ekstra muligheder, som jeg savnede på min 3.0.
On the fly DPI skift er også en lækker ting.

Jeg savner dog stadig lidt hældningen på den til tider, så hvis den del er vigtig, er en Razer måske nok nærmere vejen.
Avatar billede Raakjaer Juniormester
08. august 2013 - 11:39 #2
Okay, godt at høre jeg ikke er ene om det.
MSI er virkelig den bedste mus jeg har haft!

Sensei (uden Raw) koster så også lidt ekstra - men det kan være, at man skal give det, for at få mulighed for at indstille LoD.
Jeg synes godt om den ellers.

Kender du til Razer og dens liftoff? Den har ikke det issue?
Umiddelbart er det den, jeg er mest hooked på at prøve, mangler bare at høre om nogen, der har haft erfaring med den.
Avatar billede chalde Seniormester
08. august 2013 - 12:19 #3
Googlede lidt, og Deathadder ser ud til at have lidt issues mht. lift off, hvor man kan løse det med at sætte noget tape for (for mig ville det dog ikke være acceptabelt, da det stykke tape med garanti ryger af hver 2. dag).
Avatar billede Raakjaer Juniormester
08. august 2013 - 12:53 #4
Okay, måske jeg skal holde mig fra den så.

Men du har ikke haft problemer med din Sensei?
Den laver ikke de skide ryk hver gang man løfter og sætter den igen? Det ødelægger nemlig alt for mig.
Avatar billede Raakjaer Juniormester
08. august 2013 - 12:58 #5
Hvis I kender til mus UDEN liftoff problemer, så post dem gerne :)
Avatar billede chalde Seniormester
08. august 2013 - 13:38 #6
#4 Lige præcis derfor det tog mig flere år at skifte mus :)
Men nej, Sensei (non-raw) gør det ikke og du kan indstille hvor højt du skal løfte før den "mister" bordet. For mit vedkommende (x-3.0 bruger) er det sat til meget lavt, da jeg netop også flytter musen meget rundt, ofte meget kort fra overfladen.
Avatar billede Raakjaer Juniormester
22. september 2013 - 08:56 #7
Det blev til en:
ZOWIE GEAR EC2 eVo Gaming Mus

Den fungerer bare og er god erstatning for min 3.0.

Tak for input til alle.
Avatar billede Raakjaer Juniormester
21. november 2013 - 10:27 #8
...