Avatar billede juleulven Nybegynder
08. august 2013 - 18:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

BD Burner Problem (Data brænding/backup)

Hej

Jeg har et ældre BD-drev ASUS BC-08B1ST
Dette er monteret med SATA på en W7 computer.

Jeg vil så gerne brænde en databackup af fotos via Nero 12.
Når jeg laver en BD-compilation, vælger filerne og siger "Brænd" melder Nero at "Recorder only supports DVD".

WTF?

nogle gode ideer?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2013 - 19:58 #1
Hej.
Har du problemer med at drevet nogle gange ikke er synligt i denne computer?
Tænker måske om det kunne være et problem med upper og lower filters.
Har du evt forsøgt at fjerne drevet i enhedshåndteringen og lade Windows finde det igen?
Evt prøvet et andet brænder program.
Denne her måske http://cdburnerxp.se/da/download for at teste om den ser drevet som et cd drev også.
Avatar billede juleulven Nybegynder
09. august 2013 - 00:14 #2
det registreres som CD/DVD i Enhedshåndtering (det er måske normalt selvom det er BD?)

jeg har prøvet og fjerne og tilføje
der er ingen fw til selve drevet eller drivere (asus)

det program du linker til er det ikke "kun" cd/dvd det kan afprøves som?

Nero siger allerede den kan klare DVD ..

jeg har ikke problemer med drevet, afspiller fint lyd & bd skiver
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2013 - 07:36 #3
Nej dette brænder program kan brænde alt det du må have behov for.
Du kan kigge under specifikationerne på det.

Med hensyn til Nero, har det så ikke oplysninger i indstillingerne om det drev man bruger til programmet?

Har selv brugt Nero for en del år siden (Nero 6), men stoppede med at bruge det, da jeg selv havde problemer med de brændere jeg brugte med det. Har senere brugt programmerne Ulead Movie Factory 4 (købe program) og Ashampoo Burning Studio 6 http://codecs.dk/upload_dk/screenshot996-0.jpg .
CdXpburner har jeg hørt skulle være et fint brænder program henvist til herinde en masse gange. Skal selv prøve at hente det og afprøve det ved lejlighed.
Avatar billede juleulven Nybegynder
09. august 2013 - 16:47 #4
programmet ser det som BD-drev ... men når jeg forsøger, at brænde melder den bare "brænder fejl".

En fejl opstod under brænding af CD/DVD mest sansynligt er, at disken ikke er brugbar eller af dårlig kvalitet.

fejlkode HRESULT: 0x80040281

syntes det er lidt underligt ... den brænder en DVD uden problemer ...
Avatar billede jenscarlo Juniormester
09. august 2013 - 20:22 #5
Det er antagelig fordi dit drev kun kan læse BD men ikke brænde dem,jeg har selv sådan et ældre BD drev,det læser fint,men kan kun brændeDVD og CD,ikke BD.
Avatar billede juleulven Nybegynder
10. august 2013 - 12:23 #6
http://www.proshop.dk/DVD-Blu-ray-drev/ASUS-BC-08B1ST-BLK-G-ASUS-2190371.html

heh ... nogen gange ligger svaret lige for næsen af en ... drop et svar :) og tak for hjælpen.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
10. august 2013 - 19:59 #7
Jeg samler ikke point,bare ta dem selv.
Avatar billede juleulven Nybegynder
10. august 2013 - 21:25 #8
lukket