Avatar billede targa55 Praktikant
10. august 2013 - 16:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVD

Har en DVD med billeder der er brændt med Windows 7, men kan ikke læses af Vista Home.
Nogen der har en løsning ?.....
Avatar billede komputerdk Mester
10. august 2013 - 18:33 #1
Det kan skyldes at den er brændt i DVD+R(w) format - og så skyldes det formodentlig at drevet ikke understøtter DVD+R(w). DVD-R / DVD-RW er de formater som virker til flest enheder.

Hvilken model computer er det / drev?

Er det JPEG billeder eller er de lavet i noget slideshow ?
Avatar billede targa55 Praktikant
10. august 2013 - 21:45 #2
Compr. er HP Pavilion dv6000
DVD er DVD-R
Billeder er JPGE og ligger i mapper
Avatar billede komputerdk Mester
10. august 2013 - 22:55 #3
Jeg ville nok tjekke om dvd'en virker på andre computere og hp maskinen kan læse andre brændte DVD'er.

der kan måske være et problem hvis der er mange filer eller undermapper.
Avatar billede targa55 Praktikant
10. august 2013 - 23:06 #4
Begge dele er prøvet ..... ingen problemer.
Avatar billede komputerdk Mester
11. august 2013 - 07:33 #5
Hmm, der er lidt forskellige forslag her: http://en.kioskea.net/forum/affich-12954-dvd-rw-will-not-read-anything

(linket til ms fixit skal man lige fjerne det sidste punktum)

det er ikke en dual layer disc ?

kan også være discen som er svagt ridset, det er ikke alle drev som kan klare det... Måske en rens af laserlinsen med lidt sprit på en vatpind kan klare det...
Avatar billede targa55 Praktikant
13. august 2013 - 16:42 #6
Må konstatere, at det er mit drev det er galt med
Tak for hjælpen.... lægger du et svar.
Avatar billede komputerdk Mester
25. august 2013 - 16:36 #7
svar :)