Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
11. august 2013 - 09:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til windows live mail efter gendannelse

Hej,

Jeg har lige gendannet/geninstalleret mine forældres Dell inspiron stationær fra 2009.

Inden jeg gik i gang med det lavede jeg selvfølgelig en backup af deres to mailkonti, deres kontaktpersoner, samt deres mails.

Windows er nu gendannet og jeg er i gang med at sætte den op som før.

Nu kommer det spændende så:

Selvom det stadig er Windows Live Mail der er mailprogrammet, er der følgende problemer:

1) Når jeg forsøger at importere begge mailkonti, så skriver den at "importen kunne ikke gennemføres fordi der opstod en fejl".
- HVAD kan det være, og hvordan får jeg den oprettet?

2) Jeg kan IKKE finde filen med alle mails i. Stort problem!
Ud over at have gemt filen på D-drevet, så kørte der også noget Dell Emergency Backup inden geninstalleringen gik i gang. Der ligger en masse .dsb filer i en mappe - kan jeg være heldig at mails ligger deriblandt?
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
11. august 2013 - 10:15 #1
1)'eren er løst. Jeg har bare oprettet dem selv.

Jeg mangler stadig hjælp til 2'eren.
Hvordan genskaber jeg de mange mails?
Avatar billede kimtheman Novice
11. august 2013 - 10:46 #2
Til en anden gang, du kaster dig ud i sådan et projekt, hvor du ikke er helt sikker på, om du har styr på det. Kan dette program være en hjælp:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/features/windows-easy-transfer
Avatar billede larsini Seniormester
11. august 2013 - 10:57 #3
dine mailfiler har extension .eml så søg efter dem og kopier dem ind i den/de mapper du vil have dem liggende!!!!
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
11. august 2013 - 11:12 #4
En søgning på .eml giver kun de mails som de har modtaget i dag :/
Avatar billede larsini Seniormester
11. august 2013 - 11:19 #5
tja, så kan de være væk, men det er ikke sikkert - kan måske ligge i en skjult/beskyttet mappe - forhåbentligt læser kloge folk denne tråd
Avatar billede kimtheman Novice
11. august 2013 - 11:41 #6
ja de skal vel være der hvor han gemte backupen ellers er de væk efter en gendannelse.
Avatar billede falster Ekspert
11. august 2013 - 13:30 #7
Et langskud.

De har vel ikke anvendt imap-mapper?

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/get-e-mail-from-specific-imap-folders

Så kan de hentes fra serveren.

Der er omtalt en række fordele ved at anvende imap-mapper her:

http://www.mira.dk/gds/imap/imap.html
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
11. august 2013 - 15:32 #8
Jamen ja, mistænker lidt at den backup er forsvundet. Jeg kan ikke finde den på det drev jeg gemte den. Der ligger både kontaktpersonerne (.cvs) og de to mailkonti (.iaf) samt bogmærkerne til browseren (.json).

... Men hvor hel*** mappen/filen med backup af mails er blevet af, ved jeg ikke...

Falster - det er mig der har sat den op, og jeg har ikke brugt imap-mapper bevist... Så :/
Avatar billede kimtheman Novice
13. august 2013 - 16:46 #9
Ja det ser ikke godt ud for dig.
Du må nok give dem en undskyldning for mistede data.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
05. oktober 2013 - 14:55 #10
Lukket.
Bredbånd Nord kunne genskabe nogle mails - Telenor kunne ikke.

TAK for løsningsforslag! :)