Avatar billede Sabsabou Nybegynder
12. august 2013 - 05:56 Der er 2 kommentarer

Hvilken test til analyse af spørgeskema

Hej

Jeg har fået udfyldt ca. 2 x 50 spørgeskemaer, henholdsvis før og efter en intervention.

Jeg har brug for at kunne test om der er signifikant forskel mellem de enkelte svarkategori før og efter. Der er 4 svarmuligheder for hver spørgsmål. Hvilken statistisk test ville være oplagt at anvende?

Dertil har jeg et spørgsmål, hvor jeg har fået dem til at udfyld et "sæt streg mellem de rigtige". Der har jeg talt om de har henholdsvis 0 - 7 rigtige. Kan jeg på nogen måde undersøge om der er  signifikant forskel i dette (mellem før og efter)?

Jeg håber at en kan hjælpe mig. Synes at det er lidt udoverskuelige.
Avatar billede palleren Novice
12. august 2013 - 09:46 #1
Kan du ikke bare kode dem i grupper og så køre en T test eller en Anova og se om der er nogle signifikante forskelle?

Angående en streg mellem de rigtige ville jeg godt have lidt mere information om hvordan det er bygget op?
Avatar billede Sabsabou Nybegynder
14. august 2013 - 01:35 #2
Det vil jeg gøre, altså køre en T-test.

Mht. til streg mellem forslag. Der er nævnt 7 forskellige lægemidler og 5 forskellige indholdstofgrupper. De har skulle sætte streg mellem lægemiddel og stofgruppe. Mange svarede ikke og flere havde mange forkerte og kun få havde nogle rigtige. Der blev opnået maks. 4 rigtige på et spørgeskema.

Håber at dette er forståeligt.