Avatar billede illisher Praktikant
12. august 2013 - 21:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Genskab slettede filer, fra skrivebordet efter geninstall af win xp

Jeg ville lige geninstallere computeren da den var ved at blive lidt sløv. Jeg havde så nogle mapper med nogle filer i, som jeg ville tage backup af. De lå så alle sammen i mappen "skrivebord" på skivebordet.

Men jeg får så ikke flyttet den mappe over på D:\ før jeg geninstallere windows. Der lå en del billeder, dokumenter og budgetter i den mappe som jeg meget gerne ønsker at kunne få igen hvis muligt.

Da jeg geninstallerede windows, valgte jeg den hurtige format c: så det burde jo være muligt at genskabe en masse af de filer som den nye installation ikke har overskrevet på disken.

Jeg kender stien til der hvor mappen lå "C:\Documents and Settings\Basher52\Desktop\skrivebord"

Jeg har selv prøvet at genskabe filer nogle gange når familien har fået slettet deres billeder fra en flashkort. Men her drejer det sig jo og flere forskellige typer filer, dog lå de alle i den samme mappe.

ønsketænkning ville være hvis der fandtes et recovery program som kunne "genskabe" eller finde den gamle sti hvor mappen lå og dermed alle filerne på en gang.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe her.

c:\ er en partition på 50Gb og D:\ er 882Gb Begge partitioner er på samme fysiske disk.

Er der nogen programmer der er bedre til at genskabe filer end andre, eller kan jeg i bedste fald sætte programmet til at søge efter "xlsx" filer og "jpg/jpeg" filer?

Jeg er lidt desperat, så håber i kan hjælpe mig her :)
Avatar billede summer Mester
12. august 2013 - 22:08 #1
Prøv at hente Recuva gratis:
http://www.filehippo.com/download_recuva/
Dette program har jeg haft held af flere gange. Husk at genskabte data skal gemmes på di D partition. Programmet kan indstilles til flere slags søgning.
12. august 2013 - 23:02 #2
.... den HD hvor de 'slettede' DATA ligger (lå) på bør (=SKAL)  omgående være som SLAVE i en ANDET SYSTEM, og DERFRA bruge diverse værktøjer !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2013 - 08:00 #3
Enig i #2!!
Herefter er #1 en (lille) mulighed.
Er filerne overskrevet af den nye installation er løbet desværre kørt:-(
Har disken været meget fragmenteret, før du geninstallerede, kan du være heldig at mange af filerne er brugbare.

PS Når du har et drev på 882 Gb, hvorfor har du så ikke alle dine personlige filer her altid?
Man kan jo flytte dokumenter mappen permanent til dette drev.

Ud over Recuva kan disse programmer også bruges:
http://digifile.dk/download.php?katid=33
Avatar billede illisher Praktikant
15. august 2013 - 20:07 #4
Ja, det næste jeg så dummede mig med, var at fuldføre installationen.  Det var kort efter installationen var gået igang jeg kom i tanken om det.. men well, sådan kan det jo gå.

Summer:  det var faktisk et ganske fint program, og dejligt nok det var gratis. Det kunne vise stien på mange af filerne, og det var nemt at finde rundt, da den automatisk kategoriserede filerne under dokumenter, biller ect..  Så mange tak.  Fik reddet det meste af de vigtige ting, nogle af filerne var desværre delvist overskrevet, og kunne derfor ikke åbnes. Men du må gerne ligge et svar :)
Avatar billede summer Mester
15. august 2013 - 21:31 #5
Godt du fik noget af det reddet