Avatar billede ilm Juniormester
14. august 2013 - 21:17 Der er 3 kommentarer

LG-skærm eller ej?

Hej!
Vores gamle og meget gode skærm (en ikke-fladskærm) er gået i stykker og nu har vi i dag købt en LG-skærm. Men øv, hvor er billedet bare slet ikke ligeså skarpt og klart som på den anden. Og når man ser på teksten står den næste dobbelt. Vi købte ellers en LG-skærm fordi manden i butikken sagde, at de skærme var bedst. Hvad har I bedst erfaring med? Lg-skærm eller ej? hvis computeren mest skal bruges til nettet, billeder og til tekst - ingen spil eller tv.

Håber I kan hjælpe derude.
Avatar billede chalde Seniormester
14. august 2013 - 21:48 #1
Min erfaring med LG er bestemt ikke overbevisende.
Vi købte 4 24" LED skærme til kontoret. 3 af dem havde pixelfejl (hver deres type, død, blå og rød), 2 af dem halvdøde knapper. LG's support var ringe. Sendte dem retur flere gange, og hver gang fik vi dem tilbage med en anden type fejl. Efterfølgende fjernede de modellen fra deres sortiment (havde kun været på markedet få måneder), men nægtede at levere en ny type skærm til os som erstatning. Da det var erhvervskøb, tog vi den direkte med LG i første omgang, men til sidst håndterede vores leverandør det for os og smed et par Samsung skærme efter os istedet for.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2013 - 23:24 #2
Hej og velkommen til.
Kører i med den opløsning som skærmen er beregnet til?
Når du siger at teksten er "dobbelt" kunne det tyde på at i kører med forkerte indstillinger nemlig.
Nu er det her godt nok en led skærm, men jeg gad vide om den på dette punkt er meget forskellig fra lcd?
Her kan skærmen blive grynet hvis man vælger en indstilling den ikke kan køre med.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2013 - 23:46 #3
Er det alle steder?
På skrivebordet, i menu'erne, i et tekst dokument (Word f.eks), i browseren (i så fald, hvilken browser), o.s.v.